نماینده کرمان: به شرط حمایت از واحدهای تولیدی، تحریم‌های اقتصادی به فرصت تبدیل می‌شوند

۱۱م آذر ،

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ارزش پول ملی سبب افزایش حجم صادرات غیرنفتی و کاهش قابل توجه واردات می گردد که این امر گامی برای توسعه صادرات و موقعیت تازه تولید و اشتغال به شرط حمایت دولت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ هشت روزه غزه اظهار کرد: طی چند دهه جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین، مهم ترین اتفاق در جنگ هشت روزه رخ داد که رمز این موفقیت کمک‌هایی بود که جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک به فلسطینی ها ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق قدرت دفاعی اسرائیل به شدت خدشه دار شد، افزود: برای همه روشن شد اسرائیل که از حمله به ایران و تاسیسات نظامی آن خبر داده بود، با شکست در مقابل فلسطین، هرگز توان مقابله با ایران قدرتمند را ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: نبرد هشت روزه غزه آزمون اسرائیل و جنگ نیابتی ایران بود که در غزه اتفاق افتاد تا در ایران رخ ندهد.

وی بیان کرد: پذیرفته شدن فلسطین به عنوان کشور غیرعضو ناظر در سازمان ملل نیز اقدام مثبتی در جهت عضویت آن در سازمان ملل است که در صورت ادامه روند معادلات امریکا و اسرائیل به هم می ریزد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسائل موفقیتی برای جمهوری اسلامی بوده و در مذاکرات هسته ای آینده موثر خواهد بود و تحولات کنونی منطقه به نفع ایران رقم خورد.

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای همکاری با رسانه های استان گفت: رسانه ها در پیگیری مطالبات مردم نقش ویژه ای دارند و اصحاب رسانه استان باید عزم جدی تری در پیگیری مطالبات مردم از مسوولان داشته باشند.

پورابراهیمی اظهار کرد: رسانه ها در راستای توسعه و گسترش فعالیت های استان و ارتقای وضعیت آن نقش مهمی داشته و باید مطالبه گر بوده و از مسوولان گزارش کار بخواهند.

وی با اشاره به تحریم ها و فشار اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: نتیجه تحریم ها در ۹ ماه قبل کاهش ارزش پول ملی بوده که آثار تورمی بر کشور ناشی از تولیدات داخلی و ورود کالاهای خارجی داشته است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی سبب افزایش حجم صادرات غیرنفتی و کاهش قابل توجه واردات می‌شود، که این امر گامی برای توسعه صادرات و موقعیت تازه تولید و اشتغال به شرط حمایت دولت خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای استفاده از این فرصت و بستر جهش اقتصادی دولت باید سرمایه در گردش را در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته و گره های بیمه ای و مالیاتی آن ها را رفع کرد.

پورابراهیمی افزود: طی هشت ماه قبل واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته و کاهش واردات به این معنی است که باید تولیدات داخلی را افزایش دهیم تا جایگزین واردات شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم خواسته دشمن در تحریم ها و ایجاد موانع اقتصادی در کشور، با توجه به ظرفیت های متعدد جمهوری اسلامی، این تهدید می تواند به بهترین فرصت برای ما تبدیل شود به شرط اینکه دولت از واحدهای تولیدی حمایت نماید، زیرا این واحدها هزینه تحریم‌ها را می پردازند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.