نهاد مسئول برای تولید فیلم اولی‌ها مشخص نمی باشد/ اجازه وقفه در تولید فیلم اولی‌ها را ندادیم

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سینماپرس:

سینماپرس-گروه سینما/ رئیس سازمان سینمایی گفت: نهاد مسئول برای تولید فیلم های اول مشخص نمی باشد اما تولید آن را با تقسیم بین مراکز مختلف اداده داده ایم.

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور در پاسخ به خبرنگار سینماپرس در رابطه با وضعیت تولید فیلم اول در کشور اظهار داشت: گروهی از فیلمسازان اولی، در شهرستان ها بوده که جزو فیلمسازان جوان به شمار می آیند، تکلیف تولید فیلم برای این گروه مشخص شده و مسئولیت آن به مرکز سینمای مستند و تجربی داده شده است.

وی تصریح نمود: اما در زمینه اولین ها که به صورت حرفه ای پا به عرصه سینما گذاشتند، مشکلاتی برای تولید فیلم های این گروه داشتیم. هرچند هنوز مشخص نمی باشد کدام یک از نهادها از جمله بنیاد سینمایی فارابی، مرکز سینمای مستند و تجربی و سینمای جوان مسئولیت تولید را برعهده خواهند داشت، اما در سال جاری اگر یک فیلم اولی به جهت کارگردان و فیلمنامه مورد تایید قرار گیرد، بی شک زمینه تولید آن فراهم خواهد شد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر سه فیلم در گروه اولی ها پروانه ساخت گرفته، همچنین در سینمای جوان نیز تولید ۳ فیلم در دستور کار آنها قرار گرفته که امیدواریم به جشنواره فیلم فجر برسد.

شمقدری در پایان افزود: تولید سه فیلم سینمایی نیز به مرکز سینمای مستند و تجربی سپرده شده که هنوز کلید نخورده است. به هر حال سازمان سینمایی همه تلاش خود را نموده تا کار دوستان عقب نماند، اگر هم در این میان نمونه ای وجود داشته بیشتر به سبب مشکلات بودجه است.

رئیس سازمان سینمایی در پایان تصریح نمود: سازمان سینمایی ساختار قانونی دارد هرچند برای قانونی شدن یک سازمان باید ابتدا مجلس آن را تصویب کند اما نهاد قانونگذار براساس مصوباتی اجازه فعالیت قانونی این سازمان را داده است.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۳۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.