نوباوه: جلیلی هنوز هم جزو گزینه‌های جبهه پایداری است

۲۵اردیبهشت،

ایران > انتخابات– همشهری َآنلاین:
یک عضو جبهه پایداری گفت: شاید در دور اول انتخابات نیازی نباشد که همه بر روی یک نفر اجماع کنند؛ چون ممکن است ورود تعداد قابل توجهی از کاندیداها منجر به شکسته شدن رای اکثریت شود؛ رایی که بعدها به نفع یک فرد در صندوق ریخته می‌شود.

اینسا نوشت: بیژن نوباوه با بیان اینکه لنکرانی در حال حاضر گزینه جبهه پایداری است، گفت: شاید در دور اول انتخابات نیازی نباشد که همه بر روی یک نفر اجماع کنند؛ چون ممکن است ورود تعداد قابل توجهی از کاندیداها منجر به شکسته شدن رای اکثریت شود؛ رایی که بعدها به نفع یک فرد در صندوق ریخته می‌شود. این می‌تواند یک استراتژی باشد؛ به همین سبب این امکان نیز وجود دارد که در مرحله نهایی انتخابات اصولگرایان به یک اجماع برسند و به نفع یک فرد کنار بروند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در مرحله نهایی انتخابات به یک اجماع می‌رسند، گفت: اگر انتخابات به مرحله دوم بکشد، اصولگرایان به یک اجماع منطقی‌تر می‌رسند که قطعا این اتفاق می‌افتد.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مورد نظر نهایی این جبهه در مورد حمایت از لنکرانی و جلیلی گفت: در حال حاضر جبهه پایداری طبق اعلام قبلی‌اش از لنکرانی حمایت می‌کند، اما به قول آقای لنکرانی رقابت داخل گفتمانی در جبهه پایداری نخواهیم داشت.

نوباوه در عین حال گفت: البته جبهه پایداری هنوز استراتژی‌اش را اعلام نکرده است؛ طبیعتا پس از اعلام قطعی شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت‌شدگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری جبهه پایداری نیز نظرش را اعلام می‌کند.

وی درخصوص احتمال حمایت جبهه پایداری از جلیلی گفت: این اتفاق بعید نیست، چون آقای جلیلی دور از جبهه پایداری نیست. ایشان از ابتدا یکی از گزینه‌های جبهه پایداری بودند که بنا بر دلایلی به این شکل وارد عرصه رقابت شدند، ولی هنوز هم جزو گزینه‌های جبهه پایداری است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درخصوص احتمال اجمای اصولگرایان بر روی یک گزینه گفت: قطعا اصولگرایان باید بر روی یک فرد اجماع کنند. آن هم فردی که بالاترین رای را داشته باشد. اگر شرایط انتخابات حاد شد، اصولگرایان مجبورند که تنها از یک فرد حمایت کنند.

نوباوه در پایان با بیان اینکه قبل از تایید رسمی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان، صف‌بندی‌ها را به وضوح نمی‌توان مشخص کرد گفت: تا روز جمعه نمی‌توان هیچ اظهارنظر فنی و رسمی را در مورد نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات مطرح کرد و هرچه در این فضا گفته شود، تنها گمانه‌زنی است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.