نوت‌بوک‌سازان بزرگ فعالیت خود را کاهش می‌دهند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تاخیرات ایجاد شده در برنامه‌ریزی‌های کلان بازار جهانی فناوری و کاهش درخواست کاربران برای خرید نسل تازه نوت‌بوک‌ها سبب شد تا بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله اپل، ایسوس، HP، لنوو، سامسونگ، سونی و توشیبا میزان فعالیت‌های خود را در این زمینه کاهش دهند.
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس آخرین گزارش انتشار یافته از سوی مرکز تحقیقاتی DisplaySearch پیش‌بینی شده است که طی سال ۲۰۲۴ میلادی ۹ تولیدکننده برتر نوت‌بوک‌ها در جهان درمجموع ۱۳۴ میلیون دستگاه از این محصول را روانه بازار جهانی کنند که این رقم از پیش‌بینی قبلی ۱۵۲ میلیون دستگاه کمتر است.
این مرکز تحقیقاتی همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ میلادی میزان عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه میابد.
"جِف لین"(Jeff Lin) از تحلیلگران مرکز DisplaySearch گفت: «کاهش عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها سبب خواهد شد طی سال جاری تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر چرخه ارزش این محصول الکترونیکی ایجاد شود».
او در ادامه توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم تولیدکنندگان نسل تازه نوت‌بوک‌ها به جای فناوری‌های قدیمی از جمله TFT LCD سراغ نسل تازه فناوری‌ها مانند LTPS بروند. با این وجود شرکت‌های بزرگ برای تولید نسل تازه محصولات خود مبتنی بر ویندوز و اندروید مشکلات فراوانی پیش‌رو دارند. در این راستا شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، HP، لنوو و ایسوس تولید محصولات خود را کاهش داده‌اند».
شرکت‌های الکترونیکی به این نتیجه رسیده‌اند که نوت‌بوک‌ها در بازار جهانی مشتریان خود را از دست داده‌اند و به همین خاطر تمرکز بر دیگر انواع محصولات از جمله گوشی هوشمند و رایانه لوحی برای آن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.