نوکیا دفتر مرکزی فنلاند خود را به‌فروش می‌رساند

نوکیا دفتر مرکزی فنلاند خود را به‌فروش می‌رساند

هنگامی که اوضاع برای یک مجموعه روز به روز سخت‌تر می‌شود، تصمیمات کلی برای بازگرداندن پول از دست رفته برای جبران ضررهای گذشته، یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌توان سراغ آن رفت. اما اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که وضعیت این روزهای نوکیا تا چه حد خراب است، باید به شما بگوییم که اوضاع به حدی پیچیده است که این شرکت را مجبور به فروش ساختمان دفتر مرکزی خود در فنلاند کرده است.

An aerial view of mobile phone maker Nokia's headquarters in Espoo June 14, 2012. REUTERS/Benjamin Suomela/Lehtikuva

به گزارش وبلاگینا از رویترز بر اساس گزارشی که امروز به نقل از سخنگوی نوکیا در خبرگزاری رویترز منتشر شد، این شرکت در راستای سیاست جداسازی بخش‌های مرکزی نوکیا تصمیم گرفته است املاک و مستغلات تحت اختیارش را به‌فروش برساند که ساختمان اصلی واقع در فنلاند نیز در این فهرست قرار گرفته است.

فروش این ساختمان شیشه‌ای در اسپو می‌تواند سرمایه‌ای بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار را برای نوکیا به همراه داشته باشد.

استفان الوپ چندی پیش در گفتگویی که با وال استریت ژورنال داشت به این موضوع اعتراف کرده بود که فروش گوشی‌های سری لومیا (مدل‌های لومیا ۸۰۰ و لومیا ۹۰۰) آن‌طور که آن‌ها انتظار داشتند پیش نرفته است. این در حالی است که مایکروسافت با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون و مشخص شدن عدم امکان بروز رسانی‌های مدل‌های پیشین به این نسخه، نوکیا را ملزم به معرفی مدل‌های جدیدی از سری لومیا کرده است.

فروش نا امید کننده لومیا ۸۰۰ و لومیا ۹۰۰ و عدم بروز رسانی آن‌ها به ویندوز فون ۸ از جمله دلایلی است که نوکیا را کماکان به یک شرکت زیان‌ده تبدیل کرده است. این شرکت امیدوار است با ورود مدل‌های لومیا ۸۲۰ و لومیا ۹۲۰ به بازار و تلاش مایکروسافت برای معرفی ایده‌آل ویندوز فون ۸ بتواند ضررهای خود را طی سال‌های آتی جبران کند.

عده‌ای از کارشناسان کماکان عقیده دارند پافشاری نوکیا روی موضوع عدم استفاده از سیستم‌عامل اندروید یکی از موضوعاتی است که باعث از بین رفتن اعتبار گذشته این مجموعه شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.