نیاز فردای فضا، فضانوردان دندان پزشک

اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به افزایش سفرهای فضایی و انتظاری که دانشمندان و اخترشناسان از آینده مسافرت های فضایی طولانی دارند، آموزش خدمات پزشکی به فضانوردان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا بتوانند در مواقع حساس و ضروری جان خود و دیگر اعضای سفینه را نجات دهند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، بر اساس یک طرح پژوهشی در ناسا و به دلیل آمادگی برای ارسال فضانوردان به سفرهای فضایی بلند مدت در آینده دانشمندان آموزش خدمات پزشکی به آن ها را به صورت حرفه ای آغاز نموده اند.

گفتنی است، بر اساس این طرح فضانوردانی که به مأموریت های فضایی شش ماهه و یا بیشتر می روند باید سعی نمایند تا آموزش های پزشکی شامل CPR “احیاء”، ترمیم و بخیه زدن زخم ها، بستن شکستگی ها، عکسبرداری از اعضای بدن و حتی پر کردن و کشیدن دندان ها را بیاموزند.

پزشکان در حال حاضر با استفاده از مدل های آموزشی در حال دادن آموزش کارهایی مانند لوله گذاری تنفسی، آموزش تزریق، بستن شکستگی ها و مواردی از این دست به فضانوردان می باشند.

پزشکان معتقد می باشند که با توجه به اینکه در فضا هیچ امکان سریعی برای رساندن بیمار به پزشک و یا اتاق عمل و اورژانس نمی باشد، آموزش و دوره دیدن فضانوردان اهمیت بسیار پیدا می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.