نیایش خوانی “رسول نجفیان”منتشر شد

آلبوم نیایش خوانی با صدا و آهنگسازی “رسول نجفیان” منتشر شد.

رسول نجفیان ،خواننده و بازیگر کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت:آلبوم نیایش خوانی یکی از کارهای متفاوت من است که  توسط انتشارات مهرآب منتشر شد و تهیه کنندگی این کار هم بر عهده مهدی مظاهری بوده است.
وی در ادامه افزود:ترانه های این کار از اشعار مولانا،فردوسی،سعدی و بنده گرفته شده است.
نجفیان در ادامه گفت:ژانر این کار تلفیقی است و مهران اکرمی هم تنظیم این آلبوم را برعهده داشته است.
وی خاطرنشان کرد:این آلبوم شامل اشعار آئینی است که دارای ۱۲ قطعه است و قطعات ارکستراسیون با تنظیم مهران اکرمی صورت گرفته است.
نجفیان مطرح کرد:این اثر مجمومه‌ی شادی خوانی های روستاها،الله خوانی ها ،محمدخوانی های آنان است،قطعات نیایش خوانی بیشتر روستایی و از هنرمندان محلی و بومی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰ قطعه‌ی این آلبوم با نام های الله خوانی،محمد خوانی،”جای خالی بی بی جان”،”مولا به سرا باز آمد”،”عشق قهار است”،”عجب رسمیه”،”یا محمد(ص) یا محمد”، “از خم زلف دل شیدا شکست”،”ای یوسف خوش نام بیا”،”از علی آموز”،”یا مولا علی(ع)”و “یا مولا دلم تنگ امدهگ است.
رسول نجفیان گفت:تعدادی از نوازندگان این آلبوم علی جعفر بویان،میثم مروستی،سامان صمیمی، کریم قربانی،شروین مهاجر،مسعود حبیبی،کوروش بزرگپور،هادی فرشچی،بابک ریاحی پور،امید سیاره، سودابه شمس و سمیه شریعتی بوده اند.
در پایان شایان ذکر است؛تم موسیقی این آلبوم کاملا محلی است و ارکستراسیون جوان پسند هم در آن به کار رفته است و از سازهای زهی و کوبه ای استفاده شده است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.