فیلم ابزار تاثیرگذار در جشنواره نماز و نیایش است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

استفاده از ابزار تاثیرگذار و قدرتمند فیلم در رسانه ها هدف اصلی جشنواره ملی نماز و نیایش است.

مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دبیر پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: هدف اصلی جشنواره نماز و نیایش استفاده از ابزار قدرتمند فیلم بوده که در رسانه ها تاثیرگذار است و برای تبیین و ترویج نماز برای قشر نوجوان و جوان این جشنواره برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: بزرگترین فرضیه الهی نماز است و ما باید به شکل هنرمندانه این فرضیه الهی را به نمایش بگذاریم.
اسماعیلی طبا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین استفاده صحیح و موثر از ظرفیت های هنری همچون فیلم کوتاه و عکس است.
دبیر جشنواره در خصوص تفاوت جشنواره امسال با سال های قبل گفت: در جشنواره امسال نماز و نیایش بیشتر آثار را به سمت محتوا هدایت کردیم چون با استفاده از شیوه محتوایی به ترویج فرهنگ نماز کمک می کنیم.
وی ادامه داد: اضافه شدن بخش فیلم ۱۱۰ ثانیه ای از دیگر برنامه های جدید جشنواره نماز و نیایش امسال است.
اسماعیلی طبا در خصوص فراخوان و نحوه شرکت در این جشنواره اظهار داشت: فراخوان پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش را از بهار امسال به تمامی مراکز فرهنگی هنری کشور، حوزه های هنری،‌ دفاتر انجمن سینمای جوان و ستاد اقامه نماز ارسال کردیم و در سایت انجمن لینکی فعال شد که علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره از طریق سایت WWW.IYCS.IR به صورت آنلاین ثبت نام و کد آثار را بگیرند.
دبیر جشنواره ادامه داد: مهلت ارسال آثار و ثبت نام در این جشنواره تا ۱۰ آبان است.
وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در ۳ بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس از ۲ تا ۵ بهمن در قم برگزار می شود.
گفتنی است، پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین توسط انجمن سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.