باید برای به تصویر کشیدن نماز و نیایش از قدرت تخیل، تحلیل و مطالعات دینی بهره برد

۲۹ آبان ،

حمید بهمنی کارگردان برجسته سینمای ایران گفت: همانگونه که مسیر دین و آثار موضوعی نماز ونیایش روشن است باید آثار تولیدی و ارسالی به این جشنواره نیز روشن و محتوایی باشد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین حمید بهمنی استفاده از ابزار سینما را فرصتی مناسب برای بیان مفاهیم دینی با شیوه صحیح عنوان کرد.
وی افزود: استفاده از ابزار هنر به ویِژه سینما بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم و مبانی دینی به مخاطبان است.
این کارگردان همچنین بیان کرد: همانگونه که استفاده از ابزار سینما می تواند در بیان مفاهیم دینی به مخاطب تاثیر شایانی داشته باشد به همان اندازه نیز ممکن است به این مبانی آسیب جدی وارد کند.
بهمنی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از موقعیت سینما، فیلم و تلویزیون برای رساندن مفاهیم نماز و نیایش به نحو مطلوب استفاده شود گفت: فیلم ساز و کارگردان باید برای به تصویر کشیدن نماز و نیایش از قدرت تخیل، تحلیل و مطالعات دینی بهره ببرد.
وی شناخت صحبح مبانی دینی را از جمله نکاتی عنوان کرد که کارگردان و فیلم ساز را در مسیر درستی قرار می دهد .
کارگردان فیلم سینمایی غریبه اضافه کرد: اگر کارگردان از تحقیقات مطلوبی بهره نبرد یک اثر بی کیفیت ساخته شده و در نتیجه به شکست منجر می شود .
وی بهره گیری از صراحت لهجه و بیان را از جمله عناصر مهمی دانست که مخاطبان را به سمت یک اثر جلب می کند.
بهمنی در ادامه ابراز داشت: کارگردانی که می خواهد اثری دینی به جا بگذارد باید پیش از اینکه به تولید این اثر اقدام کند خود به مبانی دینی اعتقاد داشته باشد.
کارگردان گلوگاه شیطان بر ضرورت ساخت فیلم های محتوایی تاکید و بیان کرد: برای تولید فیلم های محتوایی باید داستانی سنجیده و تاثیر گذار انتخاب و سپس برای طراحی و تدوین آن به صورت فیلم نامه و فیلم تلاش کرد.
وی با بیان اینکه حرکت در مسیر دین و مبانی دینی به ویژه نماز و نیایش مسیری روشن است خاطرنشان کرد: تولید کننده فیلم های دینی باید به همان اندازه که مسیر دین روشن است فیلم های شفاف و غنی بسازند.
پنجمین جشنواره ملی نماز ونیایش به روایت دوربین از ۲ تا ۵ بهمن ماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در قم برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.