نگاه بازار طلا به نشست فدرال رزرو آمریکا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:در حالی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (فردا و پس فردا) برگزار شود، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در این نشست تا حد بسیاری وضعیت تعیین نرخ بهره آمریکا مشخص خواهد شد.

به گزارش ممتاز، به نقل از رویترز، اظهارات ماه قبل جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بانکی طی ۶ ماه آینده تاثیر بسیاری بر افت قیمت جهانی طلا داشت و سبب شد تا قیمت این فلز زرد از دلار بار دیگر وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شود.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا می تواند تقاضا برای دلار را افزایش داده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نشست بانک مرکزی ژاپن و اعلام آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا و نرخ تورم منطقه یورو نیز طی هفته جاری تاثیر بسیاری بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست بار دیگر ۱۰ میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش خواهد داد. انتشار یافتن آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه اول امسال تاثیر بسیاری بر تصمیم فدرال رزرو خواهد داشت.

به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا از ۲٫۶ درصد در سه ماه پایانی ۲۰۲۴ میلادی به کمتر از ۱٫۳ درصد در سه ماه اول امسال رسیده باشد.

فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.