نیروی دریایی سپاه مقتدرانه آماده مقابله با تهدیدات دشمن است

دریادار پاسدار ‘علی فدوی’ روز شنبه در حاشیه ‘همایش فرماندهان و مسوولان عالی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی’ در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ توانمندی کنونی این نیرو با توانمندی آن در دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

وی گفت: دشمنان نظام در صورت هرگونه تهدید احتمالی علیه سرحدات کشور با جواب قاطع و دندانشکن نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه می شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: توان و آمادگی دفاعی در نیروی دریایی سپاه به برکت ولایتمداری، تکلیف محوری و تجارب دوران دفاع مقدس افزایش یافته است.

وی درباره اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز در صورت تهدیدات دشمنان نیز گفت: جمهوری اسلامی توانایی آنچه را که عنوان کرده دارد و این را در دوران جنگ تحمیلی نیز به خوبی اثبات کرده است.

دریادار فدوی ادامه داد: طی سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ که سرحدات، تاسیسات و پالایشگاههای کشورمان مورد تهدید متجاوزین قرار گرفت، ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کرد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس که توانمندی نظامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی به مراتب کمتر از شرایط کنونی بود، آمریکا و سایر دشمنان نتوانستند هیچ اقدامی در مقابل بستن تنگه هرمز توسط ایران انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه با قاطعیت در برابر تجاوز و تهدیدات دشمن بعثی و ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس ایستاد و با انهدام ناو و بالگردهای آمریکایی، درسی فراموش نشدنی به متجاوزین داد.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز این نیرو با اقتدار بسیار در خلیج فارس و تنگه هرمز حضور دارد و با هرگونه تهدید احتمالی دشمن با قاطعیت برخورد می کند.

دریادار فدوی گفت: تا زمانی که امنیت ملی کشورمان تامین شود، امنیت کامل در منطقه وجود خواهد داشت ‌ولی اگر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به مخاطره بیافتد امنیت برای هیچ کشور متخاصمی در منطقه وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس نیز گفت: این مساله امری عادی و طبیعی است و آن کشور طی سالهای اخیر بارها ناوهای خود را به خلیج فارس وارد و یا از آن خارج کرده است اما آمریکا و رسانه های غربی و وابسته به استکبار جهانی برخی اوقات این موضوع را بزرگ جلوه داده و آن را تهدیدی برای ایران قلمداد می کنند.

وی از رسانه های داخلی خواست در انعکاس هرگونه مطالب در این زمینه ها به جای توجه به رسانه های خارجی، موارد را از طریق معاونت روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیگیری کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: نیروی دریایی سپاه از ابتدا در کنار نیروی دریایی ارتش در عرصه تامین امنیت برای کشتیهای ایرانی در خلیج عدن و آبهای سومالی و برخورد با دزدان دریایی و همچنین در اقیانوس هند حضور تاثیرگذار داشته و دارد.

همایش فرماندهان و مسوولان عالی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهداف ‘بررسی وضعیت و شرایط حساس منطقه، راهکارهای ارتقا ‌توان رزمی و عملیاتی در برابر تهدیدات دشمنان، هم اندیشی در زمینه برنامه های اولویتدار و راهبردهای عملیاتی این نیرو با تاکید بر برنامه های ارتقا و تعالی معنویت و شایستگیهای پاسداری’ طی روزهای ۲۴ تا ۲۷ تیرماه جاری در مشهد ادامه دارد.ک/۲

۷۴۹۰/۶۶۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۸۹۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.