نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده است

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فرسودگی بیش از ۵۰ درصد تاکسی‌های پایتخت خبرداد.

نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده است

به گزارش ممتاز نیوز، امین رهبر مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در شهر تهران حدود ۷۸ هزار پلاک تاکسی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد جزو تاکسی‌های فرسوده محسوب می‌شوند.

رهبر افزود: مطابق آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک، خودرو‌هایی فرسوده محسوب می‌شود که در دو بار مراجعه به معاینه فنی، تأییدیه معاینه فنی را دریافت نکرده باشند.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: همچنین بیش از ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند.

رهبر افزود: بعد از اعلام خودروی سورن برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده فعلی، بیش از ۱۱۰۰ درخواست نوسازی ثبت شد که از این تعداد، ۹۵۰ متقاضی مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام را واریز کردند و تا امروز بیش از ۵۱۸ دستگاه خودروی سورن تحویل متقاضیان شده است.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره پیوستن خودرو‌های تارا و شاهین به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران هم گفت: تنها خودرویی که مجوز شماره گذاری پلاک «ت» را مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک دارد، سمند سورن است، اما در صورتی که خودرو‌هایی جدیدی هم بتوانند این مصوبه را دریافت کنند، در سبد خودرویی تاکسیرانی قرار خواهند گرفت.

رهبر درباره جزئیات تسهیلات ارائه شده برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم گفت: تسهیلات ارائه شده برای نوسازی تاکسی‌ها تا سال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به اینکه هیچ خودروی تاکسی بنا به همان وقفه زمانی، نوسازی نشد تسهیلاتی هم پرداخت نشد بنابراین برای امسال نیز برنامه سازمان تاکسیرانی پس از مشخص شدن قیمت نهایی خودرو تعیین می‌شود.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.