هشدار هواشناسی: بارش باران در ۷ استان/کاهش دما تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در هفت استان و کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور هشدار داد.

هشدار هواشناسی: بارش باران در ۷ استان/کاهش دما تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور

به گزارش ممتاز نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شمالی بارش برف دوشنبه (۳ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، شرق اردبیل و هرمزگان و سه‌شنبه (۴ آبان ماه) برای نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها اشاره کرد و نسبت به احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به سامانه دوم آمده است: از سه‌شنبه تا چهارشنبه (۴ تا ۵ آبان ماه) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی احتمال خسارت وارد شدن به محصولات و ماشین آلات کشاورزی در اثر یخبندان وجود دارد بنابراین نسبت به جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار، استفاده از ضدیخ در رادیاتورها و اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع موج دوشنبه (۳ آبان ماه) در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و سه‌شنبه (۴ آبان ماه) در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان و چهارشنبه (۵ آبان ماه) در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران قابل پیش‌بینی است.

احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال وارد شدن خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.