هشدار پلیس فتا به کاربران چت‌روم

در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنیم. کاربران باید به یاد داشته باشند تالارهای گفتگو فضای بسیار ناامنی برای جوانان است و از حضور در این‌گونه تالارها در فضای مجازی خودداری کنند چراکه در این فضا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تغییر چهره و هویت داده و از این طریق آنان را اغفال کنند.

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات مازندران از دستگیری شیاد دو چهره اینترنتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، چت در واقع محیطی مجازی است که افراد در آن می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند افراد به نیات مختلف وارد چت‌روم‌ها می‌شوند و در موارد بسیاری کلاهبرداران و شیادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری رابطه با جنس مخالف می‌کنند و از این طریق دامی برای افراد می‌گسترند.

زوج‌یابی اینترنتی نیز پدیده‌ای جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می‌شوند و شیادان از این راه سوء‌استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می‌کنند.

عده‌ای دیگر از ان افراد را افراد سودجو و روان‌پریش تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه بیشتر کاربران چت‌روم را افراد ناآشنا به واقعیت‌های اجتماعی شامل می‌شوند، افراد سودجو و فرصت‌طلب، حضور گسترده‌ای در چت‌روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنان به گروهای فساد، فروش موادمخدر و قوادی‌گری می پردازند.

سرهنگ رستمی، رییس پلیس فتای مازندران دراین‌باره گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر این که از طریق چت‌روم با فردی که وانمود می‌کرد دختر است، آشنا شده اما بعد از چند مرحله چت با وی و جلب اطمینانش و دادن شماره تماس وی فریب خورده و اطلاعات شخصی خود را در اختیار متهم قرار داده و از آن تاریخ ایمیل و پیامک‌های توهین‌آمیز وغیراخلاقی دریافت می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تحقیقات خود را آغاز و در تحقیقات و بررسی‌های فنی صورت گرفته متهم را شناسایی و در عملیاتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رستمی ادامه داد: در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنیم.

وی تاکید کرد کاربران باید به یاد داشته باشند تالارهای گفتگو فضای بسیار ناامنی برای جوانان است و از حضور در این‌گونه تالارها در فضای مجازی خودداری کنند چراکه در این فضا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تغییر چهره و هویت داده و از این طریق آنان را اغفال کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.