هشدار کره جنوبی نسبت به اقدامات تحریک آمیز آتی کره شمالی

۰۳م آذر ،

ap-70.jpg

نخست‌وزیر کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، سئول هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز آتی از سوی کره شمالی را مجازات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این اظهارات از سوی دولت کره جنوبی زمانی صورت گرفت که دولت سئول در حال برگزاری سالگرد حملات توپخانه‌ای ۲۰۱۰ به جزیره مرزی یئون پیونگ از سوی کره شمالی بود. در حملات توپخانه‌ای سال ۲۰۱۰ میلادی به این جزیره‌ دو تفنگدار نیروی دریایی کره جنوبی و دو شهروند غیرنظامی کشته شدند و پس از آن روابط میان دو کره به شدت دچار وخامت شد.

این در حالیست که کره شمالی اعلام کرده است که این حمله توپخانه‌ای در دفاع از خود در مقابل مانورهای مشترک نظامی میان کره جنوبی و آمریکا در نزدیکی منطقه مرزی صورت گرفته است.

پیونگ یانگ همچنین اعلام کرد که این منطقه مرزی را که پس از پایان جنگ بین دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی توسط سازمان ملل اعلام شده است، قبول ندارد.

کیم هوانگ سیک، نخست وزیر کره جنوبی همچنین گفت: پیونگ یانگ برای از میان بردن دستور سازمان ملل برای تعیین این خط مرزی میان دو کره تمام اقداماتی را که لازم است، انجام می‌دهد و این اقدامات نظیر افزایش گشت‌های دریایی و اعزام کشتی‌های ماهیگیری به این منطقه است. با این حال کره جنوبی نیز ساکت ننشسته است و مانورهای نظامی با هدف از میان بردن اهداف کره شمالی را انجام می‌دهد.

این مقام مسوول افزود: تاکنون مانورهایی را با شبیه‌سازی حملاتی از سوی کره شمالی انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.