هلث دی / بازیهای فکری تاثیر بسزایی در سلامت مغزی بزرگسالان دارد

۰۶م آذر ،

تهران/واحد مرکزی خبر/علمی /۰۹/۰۶
پایگاه اینترنی هلث دی در باره تاثیر مطالعه و بازیهای فکری بر فرآیند کارکردهای مغز اشخاص مسن نوشت:
مطالعه، بازیهای فکر می تواند در فعالیت مغز اشخاص مسن تاثیر گذار باشد.از اینرو، تصاویر آم.آر.آی بخوبی تاثیر بازیهای فکری را بر ساختار کارکرد مغز اشخاص نشان می دهد.
تازه ترین نتایج علمی پژوهشگران نشان می دهد، مطالعه کردن، نوشتن و بازیهای فکری بیشتر از آنکه وقت گذرانی باشند، تاثیر بسزایی در تندرستی ، سلامتی، و شادابی کارکرد فعالیت های مغزی اشخاص خواهند گذاشت.
براساس یافته های علمی کنستانتینوس آرفاناکیس و همکارانش از مرکز پزشکی بیمارستان راش و مرکز فن آوری ایلینویز در شیکاگو، اینگونه فعالیت های ذهنی سبب می گردد کارکرد و فعالیت های مغزی در اشخاص مسن از انسجام و هماهنگی بیشتری برخوردار شوند.
پژوهشگران با مطالعه بر روی تصاویر مغزی آم.آر.آی یکصدو پنجاه و دو نفر ازافراد با میانگین سنی هشتادو یک سال تاثیر ماده سفید را در مغز انسان که از ترکیب فیبرهای عصبی درست شده و وظیفه انتقال اطلاعات به نقاط مختلف مغز را برعهده دارد، بررسی کردند.
پژوهشگران براساس یافته های تازه آزمایشگاهی دریافتند، بین فعالیت های مکرر ذهنی و انسجام ساختاری در نقاط مختلف ماده سفید در مغز ارتباط مهمی وجود دارد. حاصل اینگونه مطالعات در نشست سالانه انجمن رادیوگرافی شمال آمریکا در شیکاگو مطرح شد.
خواندن روزنامه، نامه نوشتن، دیدار از کتابخانه، اجرای نمایشنامه و یا بازیهای فکری شامل شطرنج از جمله فعالیت های ساده مغزی می باشند که می تواند به داشتن مغز سالمتر کمک کند.
مطالعات تازه علمی بر وجود ارتباط مهم و موثر بین فعالیت ذهنی اشخاص بزرگسال و انجسام ساختاری در ماده سفید مغز تاکید می کند. پژوهشگران بمنظور بدست آوردن دستاوردهای تازه علمی و پی بردن به ارتباط فعالیت های بیشتر مغزی با ماده سفید در اشخاص بزرگسال ، به کنکاش های علمی خود ادامه می دهند.
۱۳۹/۱۰۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.