همسویی آمریکایی‌ها با سران فتنه بهترین سند برای نقش آنها در فتنه ۸۸

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

طبیب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو جبهه پایداری گفت: اگر همسویی جریان فتنه با آمریکا در تفکر و عمل نبود هیچ وقت آن‌ها مستقیم از خودشان به این شکل خرج نمی‌کردند و آبروی خود را برای عناصر داخلی کشور دیگری به باد نمی‌دانند که این خود بهترین سند برای نشان دادن نقش و تاثیر سیاست‌های آمریکایی در جریان فتنه است.

 

“زهره طبیب‌زاده” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر آزادی سران فتنه اظهار داشت: عکس‌العمل اخیر آمریکا نشان‌دهنده سیاست‌های مداخله جویانانه یک قدرت برتری‌جو و سلطه‌طلب در کشورهای مستقل است که با انتشار بیانیه‌ای رسمی به خود اجازه دخالت در امور داخلی یک کشور دیگر را می‌دهند.

وی افزود: اگر مطلبی از سوی گروه‌ها و جریان‌های غیررسمی در رسانه‌ها منتشر شود، متعلق به افکار عمومی است که در کنترل مقامات رسمی کشورها قرار ندارد اما انتشار بیانیه رسمی از سوی ارگانی رسمی نقش دخالت‌های مستقیم و همسویی با تفکرات جریانات خاص و مخالف در یک کشور دارد.

این فعال سیاسی به علت دیگری که موجب انتشار چنین بیانیه‌ای از سوی وزارت خارجه آمریکا شده، اشاره و خاطرنشان کرد: اگر همسویی جریان فتنه با آمریکا در تفکر و عمل نبود هیچ وقت آن‌ها مستقیم از خودشان به این شکل خرج نمی‌کردند و آبروی خود را برای عناصر داخلی کشور دیگری به باد نمی‌دانند که این خود بهترین سند برای نشان دادن نقش و تاثیر سیاست‌های آمریکایی در جریان فتنه است.

وی به حمایت‌های آمریکا از تروریست‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که سرداران و دانشمندان هسته‌ای ما به دلیل اقدامات تروریستی  شهید می‌شوند آمریکا هیچ بیانیه‌ای صادر نمی‌کند و در عمل از امثال ریگی، منافقین و… حمایت‌های مالی – سیاسی کرده و آن‌ها را از لیست تروریستی خارج می‌کند.

طبیب‌زاده ادامه داد: اقدام اخیر آمریکا در حمایت از سران فتنه نشان‌دهنده همسویی این جریان با امثال ریگی، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها است.

وی گفت: از نظر فقها و قضات ایران حکم سران فتنه حکم محاربه و اشد مجازات است اما رافت جمهوری اسلامی باعث تقلیل بسیار بسیار نازل مجازات در قبال عملکرد آن‌ها بوده که تبدیل به حصر خانگی شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در جایگاه و صلاحیتی نیست که بخواهد در امور کشور مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران دخالت کند بنابراین چنین حمایت‌هایی ما را در حساسیت‌های بیشتر نسبت به فتنه‌گران مصر می‌کند چرا که آن‌ها بدین طریق و بااین حمایت‌ها پا در جا پای آمریکا می‌گذارند.

وی به نقش وزارت خارجه کشورمان در مقابل انتشار بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشاره و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید هر چه سریعتر به صورت قاطع و مستقیم برخوردی را نسبت به دخالت‌های آمریکا در رابطه با مسائل داخلی ایران از خود نشان دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.