همکاری با “حسن فتحی” برای هر بازیگری یک شانس بزرگ محسوب می شود

۱۱م دیماه ،

رویا میرعلی (بازیگر نقش “ثریا فروزانفر” در سریال تلویزیونی “زمانه”) در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: من قبل از دعوت به سریال زمانه در یک تله فیلم به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه برای بازی قرارداد بستم که بنا به دلایلی کار نیمه تمام شد و همچنین عفیفه از من کارهای تئاتر دیده بود و شناخت قبلی نیز با حسن فتحی داشتم که تمام این عوامل دست به دست هم دادند تا من برای ایفای نقش در سریال زمانه انتخاب شوم.
وی در خصوص نقش خود در این سریال اظهار داشت: داستان زمانه قصه ای بود که برای کل خانواده اتفاق می افتاد و شاید اصل داستان از “بهزاد”، برادر من که نقش آن را “حمید گودرزی”، ایفا می کند، آغاز شود؛ ولی تمام این خانواده تحت تاثیر این مسئله قرار می‌گرفتند.
میرعلی ادامه داد: زمانی که حس کردم نقش برای بازی جا دارد به طوری صرف یک تیپ نیست و  دارای شخصیت مستقلی است نقش را پذیرفتم.
وی افزود: در عین کار خیلی تغییرات روی فیلمنامه صورت گرفت، اگر بازیگران پیشنهادی به حسن فتحی می‌دادند وی با استقبال می‌پذیرفت.
میرعلی عنوان کرد: حسن فتحی چون خود مولف است بسیار اصرار داشت که بازیگران خود برای کاراکترهایشان نظراتی را به نویسنده ها ارائه دهند.
وی بیان کرد: من از این اتفاق بسیار ذوق زده شدم چون بازیگر تئاتر هستم و زمانی که این اتفاق نیز در صحنه رخ میدهد احساس کردم این یک امتیاز بزرگی برای من است.
وی تاکید کرد: فیلمنامه قسمت به قسمت به دستمان می رسید و متن مکتوبی وجود نداشت که تنها به صرف‌ آ‌ن کار کنیم و خوشبختانه هر چه پیشنهاد نظر داشتیم با فتحی در میان می‌گذاشتیم و زمانی که به  نتیجه می‌رسیدیم به صورت مکتوب برای نویسنده ها می‌نوشتیم.
میرعلی اظهار داشت: به هر حال این اتفاق خوبی بود و من بسیار دوست داشتم که کار بسته و تعیین شده پیش نمی‌رفت و کار خیلی به روز بود.
وی در خصوص حسن فتحی و کار با او عنوان کرد: کار با حسن فتحی یک اتفاق خجسته است او سالها در تلویزیون و سینما کار می کند اما پیشینه تئاتری فوق العاده ای دارد و همین سبب شده که فتحی یک سر و گردن از کارگردانان تلویزیون بالاتر باشد.
وی در این خصوص تصریح کرد: فتحی بسیار به متن، شخصیت پردازی، قصه، فیلم نامه و روابط حساس است که این خود یک  امتیاز بزرگ برای کارگردان محسوب می‌شود.
میرعلی افزود: کارگردانی و هدایت بازیگر وی بی نظیر بود و خوشبختانه من همیشه با کارگردانان خوب به مانند “کیوان علی محمدی” و “امید بنکدار” کار کردم ولی کار با حسن فتحی به مانند کلاس بازیگری بود و چیزهایی مدنظرشان بود که شاید هر کارگردانی برایش اهمیت نداشته باشد.
وی در ادامه گفت: جلوی دوربین فتحی بسیار راحت و با اطمینان کامل بازی کردم و او به شدت آدم تیزبین و دقیق بود.
وی اظهار داشت: حسن فتحی کارگردان فهیمی است و به نظر من جزء فیلمسازانی است که هر بازیگری که با او کار کند شانس بزرگی آورده در واقع در زندگی هنری اش سرنوشت و قسمت خوبی داشته است.
وی در خصوص بازخورد و استقبال مردم از سریال “زمانه” اظهار داشت: چون سریال قصه جذاب و ریتم فوق العاده ای دارد خوشبختانه بازخورد خوبی بین مردم داشته است.
وی  خاطرنشان کرد: کار در سریال “زمانه” تجربه خوبی برایم بود و از این بابت بسیار خوشحالم و  امیدوارم سریال دیده شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سرمه پرتوي مهر:

    من به بازیگری خیلی علاقه دارم و دوست دارم این کار و با آقای فتحی تجربه کنم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.