هند و ژاپن بر ضرورت تشدید همکاری ها در زمینه انرژی تاکید کردند

به گزارش ایرنا، ‘مونتک سینگ اهلووالیا’ معاون رئیس کمیسیون برنامه ریزی هند و ‘یوکیو ادانو’ (Yukio Edano) وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در طول پنجمین دور گفتگوهای انرژی این دو کشور در دهلی نو، بر ضرورت گسترش روند تبادل نظرها بین بخش های دولتی و خصوصی به منظور تقویت هر چه بیشتر همکاری دوجانبه در بخش انرژی مخصوصا استفاده بهینه از انرژی و فناوری های زیست محیطی تأکید کردند.

طرفین همچنین ادامه مطالعاتی را که در سال ۲۰۱۱ در رابطه با لیست فناوری های ژاپنی برای صرفه جویی در انرژی و بهبود شرایط زیست محیطی برای بهبود فناوری های مورد استفاده در صنعت آهن و فولاد هند صورت گرفتند، ضروری توصیف کردند.

آنان از همکاری جاری مرکز حفظ انرژی ژاپن (Energy Conservation Center of Japan-ECCJ) با انجمن تحقیقات حفظ نفت (Petroleum Conservation Research Association-RCRA) و دایره کارآرایی انرژی (Bureau of Energy Efficiency-BEE) هند استقبال کردند.

آنان تصمیم گرفتند که امکان همکاری آتی را در تاسیس یک بانک آمار در بخش های مربوطه از جمله صنایع مصرف کننده انرژی بررسی کنند.

از آنجا که مصرف انرژی در بخش ترابری هند مطابق رشد اقتصادی این کشور افزایش می یابد طرفین تصمیم گرفتند با یکدیگر در مورد امکان همکاری فیمابین در این زمینه نیز تبادل نظر کنند.

هند و ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری فیمابین در زمینه انرژی غیرنظامی و بر ضرورت همکاری برای تقویت هر چه بیشتر امنیت تاسیسات هسته ای خود بر مبنای تجارب حاصله از حادثه نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما تاکید کردند.

آساق/۲۱۶۴ ** ۵۸۹**۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۲۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.