ایران و روسیه خواستار همکاری در زمینه تقویت ساختار نظارت مالی بر دستگاه های دولتی شدند

به گزارش ایرنا، استپاشین روز سه شنبه در آغاز این دیدار، انتخاب رحمانی فضلی برای دوره دوم ریاست دیوان محاسبات کشور را به وی تبریک گفت.

دو طرف در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط سازمان های نظارت مالی دو کشور در چارچوب های دوجانبه و چندجانبه خاطرنشان کردند که دیوان محاسبات دو کشور ظرفیت های عظیمی برای گسترش همکاری های عملی در عرصه نظارت مالی دارند.

طرفین در این دیدار همچنین چشم انداز برگزاری نظارت زیست محیطی چندجانبه در منطقه دریای خزر را مورد بحث قرار داده و تاکید کردند که تشریک مساعی ساختارهای نظارت مالی کشورهای این منطقه فرصت برای ارزیابی صحیح وضعیت زیست محیطی و استفاده از منابع طبیعی دریای خزر و نیز طرح پیشنهاداتی برای حفظ آنها را فراهم می آورد.

روسای دیوان محاسبات ایران و روسیه در این دیدار بر آمادگی برای حمایت های عملی از یکدیگر در سازمان های نظارت مالی بین المللی تاکید کردند.

آنها همچنین دورنمای همکاری متقابل در چارچوب همکاری های ساختارهای محاسبات مالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ های را بررسی کردند.

رییس دیوان محاسبات کشورمان که به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده است، فردا ( چهارشنبه ) در نشست بین المللی انطباق استانداردهای ملی نهادهای نظارت مالی ‘اینتوسای’ که با حضور روسای دیوان محاسبات و نهادهای حسابرسی مالی کشورهای جهان در مسکو برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.