نخستین نمایشگاه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه برگزار می شود

به گزارش ایرنا، سفارت ایران در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: نمایشگاه و همایش مشترک همکاریهای روسیه و ایران را این سفارتخانه و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با همکاری اتاق بازرگانی، صنعت و تجارت روسیه و شورای مشترک تجاری ایران و روسیه برگزار می کند.

بر پایه این گزارش، در این نمایشگاه بیش از ۷۰ شرکت ایرانی حضور خواهند داشت و کالاهایی در زمینه های ساختمانی، انواع رنگ های صنعتی، روغن موتور، کنتور برق، محصولات شیمیایی و غذایی و فرش دستباف را بصورت مستقیم، عرضه یا با استفاده از بروشور معرفی خواهند کرد.

گزارش حاکی است: بیش از ۱۲۰ نفر از مالکان و مدیران شرکت های مختلف از جمله شرکت های دست اندرکار صادرات فرش، تولید روغن موتور، محصولات شیمیایی و مشاوران ساختمان و ساخت کارخانجات تولید سیمان در همایش بازرگانی ایران و روسیه شرکت می کنند.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، برگزاری همایش و نمایشگاه همکاری های ایران و روسیه می تواند در توسعه روابط بازرگانی دو کشور نقش مثبتی ایفا کند و فرصتی برای آشنایی طرف های ایران و روسی با یکدیگر برای برقراری همکاری در عرصه های تولیدی و صادراتی فراهم خواهد آورد.

بنا بر اظهارات مقام های ایرانی و روس هم اکنون حجم مبادلات بازرگانی تهران و مسکو سالانه حدود چهار میلیارد دلار می رسد که هیچ تناسبی با ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی دو کشور ندارد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۹۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.