هنر وسیله‌ای برای رشد مناسبات شهروندی

خوراکیان در پیامی به جشنواره تئاتر شهر عنوان کرد:

جام جم آنلاین: رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پیامی به نخستین جشنواره تئاتر شهر حضور روشنگرانه هنرمندان در این عرصه و خلق آثار ارزشمند نمایشی را وسیله ای برای راز و نیاز معنوی و آرامش درونی شهر و رشد مناسبات شهروندی اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان در این پیام ضمن ابراز خرسندی از پاسخ مثبت هنرمندان شایسته به فراخوان نخستین جشنواره تئاتر شهر، گفت: مشارکت هنرمندان عرصه نمایش در راستای ارائه آثار هنری با مضامین مرتبط شهری و ارتقای فرهنگ شهری مغتنم است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر شهر به دنبال افق های تازه و پیوند مناسبات نوین به زبان ماندگار هنر به شهروندان است، افزود: آنچه به یک شهر هویت می بخشید حیات معنوی خواهد بود و شهر تهران به عنوان کلانشهر، تمثیلی از یک گستره بزرگ است که تعهد و تعلق را عیان می‌سازد.

خوراکیان بر نقش اساسی مشارکت شهروندان و استفاده از تجارب و دانش و خلاقیت هنرمندان در زندگی شهری و کشف استعدادهای جوان و کارآمد تأکید کرد و گفت: مناسبات و شئون‌ اجتماعی چون اخلاق و رفتار شهروندی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، عفاف و پاک‌دامنی، کرامت انسانی و امید و سر‌زندگی بر مبنای آموزه‌های ناب دینی به عنوان سرچشمه و معیار یک زندگی آرمانی، ملاک ارزیابی یک شهر ایده‌آل و نمونه خواهد بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: انتظار می‌رود آثار هنری و خلاق با تاکید بر این معانی و مفاهیم، آئینه‌ زلال و حقیقی از شهر را ترسیم سازد.

نخستین جشنواره تئاتر شهر به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۶ اردیبهشت با حضور گروه های تئاتری در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت آغاز شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.