هورمون دلبستگی اشخاص به یک انگیزه کشف شد!

فروردین ۱۴۰۳

آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته DARPA در نظر دارد هورمون دلبستگی را جهت درمان اختلال استرس پس از سانحه بررسی کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، در سال های اخیر، مرجع مطالعاتی وسیعی پیرامون اکسی توسین شکل گرفته است اکسی توسین برای تولید نسل اهمیت دارد و در ارتباط مادری پس از تولد کودکان نقش چاقی ایفا می کند.

 تحقیقات اخیر نشان داده است ممکن است این هورمون عصبی فرایند بهبود را تسریع کند ، فرد را در برابر استرس مقاوم ساخته و میزان ارتباط با دیگران و بخشندگی فرد را افزایش دهد.

 همچنین اکسی توسین در رفتارهای عاطفی مرتبط با امنیت مانند آسیب پذیری نسبت به بیماری استرس پس از سانحه PTSD و نیز تعاملات اجتماعی ممکن است بر پیوستگی ارتش اثر گذار باشد و دخیل می دانند.

 در طرح پژوهش تازهی این سازمان از محققان خواست تکنیک های باز تعریف شده ای برای اندازه گیری اکسی ترسین فراهم کنند به سبب اینکه اکسی ترسین با  میزان بسیاری کمی در بدن وجود دارد ،برداشتن آن از نمونه خون دشوار است در نتیجه به دنبال راهی برای تمایز اشکال بیو اکتیو اکتیوسین که در رفتارهای داخلی نقش دارنده می باشند.

 در ادامه این آژانس در نظر دارد به بررسی نقش این هورمون عصبی را در استرس و  تعامل اجتماعی از طریق آزمایش های انسانی و حیوانی بپردازند. یک سوال این  است که اکسی توسین چگونه از PTSD یا اختلال استرس پس از سانحه پیشگیری  و یا آن را درمان می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.