هوگو چاوز: زنده ام

خبرگزاری آریا-هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا که برای درمان بیماری سرطانش بار دیگر به کوبا سفر کرده است، در تماسی تلفنی که از تلویزون دولتی پخش شد، خبر از زنده بودنش داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، او ۹ روز پیش برای درمان بیماری سرطانش، بار دیگر به کوبا رفت و روز دوشنبه برای اولین بار از زمان سفرش با مردم کشورش گفتگو کرد.
” هوگو چاوز ” رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین گفت این هفته پس از درمان بیماری سرطان خود در کوبا، به کشورش باز خواهد گشت.
رئیس جمهوری ونزوئلا افزود : بیست و ششم آوریل در کاراکاس خواهم بود.
این نخستین تماس تلفنی است که در آن مردم ونزوئلا پس از گذشت بیش از یک هفته صدای رئیس جمهورشان را به طور زنده از رسانه دولتی می شنوند.
رئیس جمهور ی ونزوئلا در ادامه گفت : برای دور دیگری از معالجات لازم است یک بار دیگر به کوبا بازگردد.
مقامات دولت ونزوئلا روز دوشنبه تاکید کردند، هیچ خطری سلامتی چاوز را تهدید نمی کند.
چاوز، یک غده سرطانی در لگن خاصره اش داشت که با یک عمل جراحی در کوبا پزشکان این غده را برداشتند.
او سپس چند بار برای شیمی درمانی و ادامه درمانش به هاوانا رفته بود و دو ماه پیش یک غده دیگر را هم از بدنش خارج کردند.
در جریان سفر اخیر شایعاتی مبنی بر مرگ چاوز در کوبا منتشر شده بود و رئیس جمهوری در تماس با تلویزیون کشورش، این شایعات را جنگ روانی علیه خود خواند.
” هوگو چاوز ” ، همزمان با ادامه معالجات شخصی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آماده می کند.
 
 آگاهی از وضعیت سلامتی چاوز اولویت مردم ونزوئلا
 مردم ونزوئلا که در طول ۱۳ سال مسئولیت هوگو چاوز ، همیشه شاهد حضور خبری و رسانه ای وی بوده اند، اکنون با توجه به طولانی شدن دوره درمانی و غیبت از عرصه سیاسی و اجتماعی ، بیش از گذشته پیگیر وضعیت سلامتی رییس جمهوری خود هستند.
به گزارش آسوشیتدپرس از کاراکاس ، هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا که پیش از آشکار شدن نشانه های سرطان ، دست کم هفته ای یک بار در این کشور چهره رسانه ای می شد، مدتی است که فقط از طریق توییتر با مردم ارتباط دارد.
در حالیکه چاوز در کوبا مشغول ادامه درمان بیماری است ، ونزوئلایی ها غیبت رئیس جمهور خود و سکوت او را پیگیری می کنند و این موضوع نیز بستگی به مدت درمان و نتیجه بیماری دارد.
پیش از تماس تلفنی دیروز رئیس جمهور، هیچ حضور خبری و غیرخبری از چاوز از زمان عزیمت به کوبا برای ادامه پرتو درمانی از ۲۲ آوریل گزارش نشده بود و فقط بیش از ۳۰ پیام اینترنتی وی برای حامیانش قابل دسترسی بود.
چاوز که در این پیام ها به ندرت درباره بیماری خود اظهارنظر می کند، حامیانش را به ادامه راه سوسیالیسم تشویق کرده و ضمن تقدیر از فرماندهان نظامی و اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۱۲ ونزوئلا ، وعده سرمایه گذاری را به حکومت های محلی داده است.
 
افکار عمومی در ونزوئلا همچنان متمایل به چاوز است
در همین حال نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که افکار عمومی ونزوئلا همچنان متمایل به هوگو چاوز رئیس جمهوری این کشور است.
 این نظرسنجی حاکی است در حالی که در میراندا، استانی که کاراکاس پایتخت ونزوئلا مرکز آن است ، نسبت مخالفان و موافقان چاوز تقریبا پنجاه – پنجاه است ، درچهار استان بزرگ دیگر ونزوئلا ، به طورمیانگین حدود ۵۷ و نیم درصد از شهروندان اعلام کرده اند در انتخابات آتی ریاست جمهوری ، به چاوز رای خواهند داد.
موافقان چاوز با تایید وجود بسیاری از مشکلات در عرصه های اقتصادی و اجتماعی ونزوئلا ، در عین حال تاکید کردند که فقط چاوز می تواند این مشکلات را برطرف کند ؛ چون او از جنس مردم است و مشکلات آنان را می شناسد.
بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته ، میزان اقبال عمومی به ” انریکه کاپریلس رادونسکی ” نامزد مورد اتفاق احزاب مخالف دولت ونزوئلا ، حدود ۲۶ و ۶ دهم درصد است.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.