هیپنوتیزم هم جزء رشته های دانشگاهی شد

۰۲خردادماه،

دبیر کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی گفت: هیپنوتیزم یک فن است که باید از جانب اهل فن تایید شده باشد و یکی از مجراهای درست گسترش این علم ورود به دانشگاهها است و قصد داریم این علم را وارد رشته های دانشگاهی کنیم.

روزگارنو: مهدی فتحی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی در خصوص برنامه و اهداف کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی در محل هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال در حالی دومین دوره کنگره هیپنوتیزم بالینی را برگزار می کنیم که سال قبل این کنگره با بازخورد بسیار خوبی از جانب جامعه علمی کشور و خارج از کشور روبرو شد.

دبیر کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی با اشاره بر لزوم گسترش و معرفی هرچه بیشتر علم هیپنوتیزم در بین جوامع علمی و همچنین عامه مردم بیان کرد: علم هیپنوتیزم اگر همان گونه که در واقعیت وجود دارد در بین جوامع علمی و مردم شناخته شود می تواند در بسیاری از بیماری ها و در جریان فرایند درمان بیماران در علومی همچون روان پزشکی، داندانپزشکی و روانشناسی بالینی تاثیر مثبتی داشته باشد.

فتحی اظهار کرد: در جریان برگزاری این کنگره ۱۲ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد و ۱۲ نفر نیز به ایراد سخنرانی و بیان نظرات علمی شان خواهند پرداخت.

وی افزود: امسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است که ۸۰ مقاله پوستر ارائه خواهد شد ضمن اینکه ۳۲ سخنرانی علمی نیز در پنج پنل برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی در ادامه با اشاره به برداشت های ناصحیحی که در بین عامه مردم نسبت به هیپنوتیزم وجود دارد گفت: هیپنوتیزم در بین عامه مردم در کنار شیادی قرار گرفته است که این ناشی از ذهنیت اشتباهی است که توسط بعضی رسانه ها و همچنین بعضی از فیلم های داخلی و خارجی به جامعه القاء شده است.

فتحی بیان کرد: هیپنوتیزم یک فن است که باید از جانب اهل فن تایید شده باشد و یکی از مجراهای درست گسترش این علم ورود آن به عرصه دانشگاهی کشور است و ما قصد داریم این علم را وارد رشته های دانشگاهی کنیم.

وی گفت: انجمن علمی هیپنوتیزم ایران از سال ۸۰ به صورت رسمی در وزارت بهداشت پذیرفته شد.

دبیر کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی بیان کرد: این انجمن در طی سال های قبل موفق شده به هفت هزار نفر به صورت علمی هیپنوتیزم را آموزش دهد.

منبع: افکار نیوز 


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. کیومرث علمردانی:

    عالی به من بگویید از چه مقطعی شروع مشود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.