واحدهای صنفی فقط نام فارسی انتخاب کنند / استفاده از نام‌های ترکی، لری، شمالی و کردی ممنوع!

رئیس پلیس اماکن تهران گفت: استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و …) برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع است.

واحدهای صنفی فقط نام فارسی انتخاب کنند / استفاده از نام‌های ترکی، لری، شمالی و کردی ممنوع!

به گزارش ممتاز نیوز، سرهنگ نادر مرادی در خصوص نام گذاری واحدهای صنفی در پایتخت اظهار داشت: مرجع نامگذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارتخانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کند حتماً فارسی باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در تهران استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و…) برای واحدهای صنفی ممنوع است و این کار خلاف قانون است.

مرادی گفت: طبق دستورالعمل و بخشنامه‌ای که به پلیس اعلام شده است اصناف باید از نام‌های محلی فقط در شهر و استان‌های مرتبط با آن نام استفاده کنند.

رئیس پلیس اماکن پایتخت گفت: به عنوان مثال از اسم‌های ترکی باید در استان‌های ترک زبان استفاده شود و بار دیگر تاکید می‌کنم که طبق بخشنامه استفاده از این نام‌ها برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع است.

وی با بیان اینکه استفاده از نام‌های خارجی و لاتین هم برای واحدهای صنفی ممنوع است، گفت: پلیس مجری قانون است و موظف به اجرای قانون، به همین دلیل هنگامی که واحدهای صنفی برای اخذ مجوز به ما مراجعه می‌کنند اگر اسم جز نام‌های فارسی برای مغازه خود انتخاب کرده باشند مجوز به آنها نمی‌دهیم.

مرادی خاطرنشان کرد: برخی از کسبه هم قبل از اخذ مجوز اقدام به نصب تابلو با اسم‌های ممنوعه می‌کنند که در صورت مشاهده حتماً با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.