واردات پوشاک کاهش یافت

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

واردات انواع پوشاک به کشور در پنج ماه اول سال جاری به ۱۲۰٫۸ تن به ارزش ۹۸۴٫۳ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش ۸۲٫۰ درصدی و ۸۷٫۸ درصدی روبرو شده است.

به گزارش هنرآنلاین، در پنج ماه اول سال ، آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر ۲۶۳٫۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۱۹ درصد کمتر است.

لازم به توضیح است که نرخ رشد صادرات منسوجات طی چهار ماه اول سال جاری همواره مثبت بوده است.

براساس این گزارش، صادرات بعضی محصولات این صنعت طی مدت مذکور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده که از آن جمله می‌توان به رشد ارزش صادرات انواع الیاف، پارچه و پوشاک اشاره کرد که به ترتیب نسبت به ارزش صادراتی مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۵٫۸، ۶۰٫۹ و ۱۵٫۴ درصد برخوردار شده‌ است. به لحاظ وزنی نیز صادرات انواع الیاف ۷۵٫۶ درصد، انواع پارچه ۵۶٫۶ درصد و انواع پوشاک ۲۲٫۲ درصد نسبت به صادرات مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از انواع کفپوش های ماشینی (۱۱۰٫۷ میلیون دلار)، انواع الیاف (۳۶٫۶ میلیون دلار)، انواع پوشاک (۲۴٫۶ میلیون دلار)، انواع پارچه (۲۴٫۱ میلیون دلار) و انواع نخ (۲۱٫۳ میلیون دلار).

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی مدت مذکور حدود ۴۹۵٫۴ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی وارد کشور شده که نسبت به سال قبل از نظر ارزش ۵٫۶۸ درصد کاهش یافته است. عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش طی این مدت همچون ماه‌های قبل عبارت است از انواع الیاف و نخ که مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی و پوشاک بوده و بالغ بر حدود ۷۵ درصد از ارزش واردات صنایع نساجی کشور طی ۵ ماه اول سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به توضیح است که ارزش واردات انواع پتو، کفپوش‌های ماشینی و پوشاک نیز طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹۰٫۲ درصد، ۸۹٫۸ درصد و ۸۷٫۸ درصدی روبرو شده است.

طی مدت مورد بررسی، ارزش ماشین‌آلات نساجی وارد شده به کشور ۵۱٫۹ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش بیش از ۵۷ درصدی مواجه شده که نشان‌دهنده وقفه در روند توسعه و نوسازی در صنایع نساجی است.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود ۴۸٫۶ میلیون دلار الیاف پنبه به وزن ۱۹,۸۴۹ تن وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی در حدود ۱۸ درصد و به لحاظ وزنی حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.