وارد بازارهای حبابی نشوید

جام جم آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: مردم در بازارهایی که گهگاه در آن حباب شکل می‌گیرد و سوداگری و سفته‌بازی می‌شود ورود نکنند.

 سید شمس الدین حسینی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران افزود: خرید و فروش سکه و ارز برای عموم مردم که در بازارها حرفه‌ای نیستند پرخطر است و فقط افرادی که به ویژه به صورت پایدار در بازار سرمایه ورود و سرمایه‌گذاری کردند ، سود بردند.

وی گفت: پیش از این دیدیم که در شرایط هیجانی قیمت طلا و سکه به یک میلیون تومان رسید و عده‌ای هم برای بازارگرمی قیمت آن را بالای یک میلیون تومان اعلام کردند.

حسینی افزود: عده‌ای از هموطنان به هشدارهای ما توجه نکردند و وارد این بازار شدند و هم‌اکنون می‌بینیم که قیمت سکه روز به روز کاهش می‌یابد و به ۶۰۰ هزار تومان ‌می رسد و پیش‌بینی‌ها این است که به دنبال کاهش قیمت ارز که همچنان ادامه دارد ، بازار سکه نیز روند نزولی خود را ادامه دهد .

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: پیش از این در این باره هشدار داده بودیم و امروز هم تاکید می‌کنیم که بازار سرمایه ما به رغم بدترین شرایط اقتصاد جهانی و همه بحران‌ها و فشارهایی که وجود دارد در حال رشد است و بازدهی مطمئنی دارد و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره میزان کاهش نرخ دلار گفت: فکر می‌کنم ۱۶۷۰ و ۱۶۹۰ ارقام‌ بالایی است و فعالان اقتصادی هم معتقدند که این نرخ ، نرخ متعادلی نیست.

وی افزود: مقداری از حباب این نرخ خارج شده است و میزان قابل توجه دیگری نیز باید خارج شود.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.