واشنگتن: رفتن فلسطینی‌ها به سازمان ملل آنها را به تشکیل کشور مستقل نزدیک نمی‌کند

۰۷م آذر ،

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تصمیم محمود عباس برای رفتن به سازمان ملل بر مذاکرات صلح دو جانبه با اسرائیل تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن تاکید کرد: تصمیم محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به سازمان ملل و دستیابی فلسطین به عنوان کشور غیر عضو در این سازمان نه تنها هیچ خدمتی به مذاکرات صلح دو جانبه با اسرائیل نمی‌کند بلکه نتایج معکوسی را در این خصوص به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که رهبران فلسطینی به تصمیم خود برای رفتن به سازمان ملل پافشاری کنند قانع کردن اسرائیل برای بازگشت مجدد به میز مذاکره دشوار خواهد بود.

نولاند همچنین تاکید کرد: فکر نمی‌کنم این اقدام فلسطینی‌ها آنها را به تحقق اهدافشان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین نزدیک کند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: من قبلا در دیدارم با محمود عباس در رام‌الله صراحتا اعلام کرده بودم که موضع آمریکا در باره عضویت فلسطین در سازمان ملل تغییر نخواهد کرد.

کلینتون گفت: ما به توضیح موضعمان در این خصوص ادامه خواهیم داد و این مساله را نه فقط به طور مستقیم به عباس و فلسطینی‌ها بلکه به همه همپیمانانمان در سازمان ملل نیز اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.