واشنگتن پست: آمریکا بر شمار اعضای سیا در مرزهای سوریه افزوده است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از افزایش شمار جاسوسان و دیپلمات‌های آمریکایی در مرزهای ترکیه جهت کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واشنگتن پست نوشت: ماه‌هاست که سازمان سیا برای ارسال سلاح از یک طرف سومی نظیر عربستان و قطر در مرزهای سوریه حضور دارد. این حضور برای حفظ و ارسال کمک‌ها از سوی آمریکا و متحدانش نظیر عربستان و قطر اعلام شده است. .

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دو مسئول بلندپایه و آگاه آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود با اشاره به این اقدام آمریکا فاش کردند که جاسوسان آمریکایی که به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وابسته‌اند،‌ طی هفته‌های آینده تروریست‌های سوری را حمایت و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند تا از لحاظ سیاسی و نظامی سازماندهی کامل شوند.

این دو مسئول آمریکایی همچنین فاش کردند که عملیات جاسوسان آمریکایی در حقیقت جزئی از طرح‌های چند گانه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تقویت گروه‌های تروریستی سوریه و مسلح ساختن آن‌ها است.

بنا به گفته این دو مسئول آمریکایی، دیپلمات‌ها و مزدوران سیا بیشتر در مرزهای ترکیه با سوریه مستقر هستند و با رهبران گروه‌های مسلح سوری در ارتباطند و آن‌ها را برای سازماندهی و نحوه اجرای عملیاتشان کمک می‌کنند.

در همین حال، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که تمرکز نیروهای آمریکایی در مرزهای ترکیه و سوریه بسیار بیشتر از مرزهای سوریه با اردن است و علت این امر این است که نیروهای مسلح از طریق مرزهای ترکیه بیشتر وارد سوریه می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.