کشورهای همسو با آمریکا در سوریه بدنبال امتیاز‌گیری بیشتر هستند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهایی که با سیاست خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی همراه شده‌اند و اوضاع بحرانی سوریه را تشدید می‌کنند سعی دارند از این طریق از آمریکا و این رژیم جعلی امتیاز بگیرند.

حسن تیزمغز در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اوضاع فعلی سوریه و دخالت‌های خارجی در این کشور گفت: در حال حاضر کشور سوریه که جبهه مقدم مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیستی بوده با بحران های شدیدی روبرو شده است.

وی ادامه داد:‌ کشورهای مرتجع عربی با حمایت‌های مالی و نظامی تمام توان خود را در اختیار مخالفین مقاومت اسلامی گذاشته و از سوی دیگر، ناامن شدن مرزهای سوریه توسط تروریست‌های معارض موجب شده این کشور با مشکلات جدی روبرو شود.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به حملات اخیر به شهر حلب تصریح کرد: عملیات اخیر ارتش سوریه در آزادسازی کامل شهر حلب هشداری بود برای کشورهای مخالف با نظام این کشور که از دخالت در امور سوریه دست بردارند.

تیزمغز تاکید کرد:‌ کشورهایی که با سیاست خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی همراه شده‌اند و اوضاع بحرانی سوریه را تشدید می‌کنند سعی دارند از این طریق از آمریکا و این رژیم جعلی امتیاز بگیرند و این اقدام جنایتکارانه آنها با اعتراض بسیاری از مقامات بین‌المللی نظیر بان‌کی‌مون روبرو شده است.

وی با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی در سوریه افزود: گروه تروریستی نظیر القاعده به کمک آمریکا وارد کشور سوریه شده و سعی دارند اوضاع بحرانی این کشور را وخیم تر کنند اما مخالفان و معارضان سوریه باید بدانند که اصلاحات در این کشور تنها توسط ملت سوریه به وجود خواهد آمد.

تیزمغز افزود:‌ آمریکا که خود عامل اصلی این بحران‌هاست، برای دستیابی به اهداف خود تلاش می‌کند اما مقاومت اسلامی اجازه نخواهد داد تا سوریه جولانگاهی دیگر برای نظامیان آمریکایی باشد.

یک کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای همسو با سیاست‌های آمریکا و غرب آگاه باشند که تبعات جنگ در سوریه به آنها نیز خواهد رسید و  چند صباحی دیگر آمریکا به سراغ آنها خواهد آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.