واگذاری بیش از ۲۰۰هزار سیمکارت به دانش‌آموزان لرستانی

واگذاری بیش از ۲۰۰هزار سیمکارت به دانش‌آموزان لرستانی

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار سیمکارت به دانش‌آموزان لرستانی واگذار شده است و این روند ادامه دارد.

مسیب قبادیان امروز در گفت‌وگو با فارس در خرم‌آباد گفت: تمام تلفن‌های همراه واگذار شده به دانش‌آموزان با سند و مدرک از اولیای دانش‌آموز داده شده است. این سیم کارت‌ها به دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال توسط دفاتر فروش سیمکارت‌های مخابرات داده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: در سطح لرستان ۴۲۵ هزار و ۹۶۸ تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۲۳,۷۷ و یک میلیون و ۹۲ هزار . ۶۴۲ تلفن همراه با ضریب نفوذ ۶۰,۹۶ در سطح لرستان مشغول به کار هستند.

قبادیان یادآور شد: در بحث اینترنت پرسرعت تاکنون ۱۶ هزار و ۶۵۲ پورت واگذار شده است.در سطح لرستان ۳ هزار و ۸۲۵ تلفن همگانی و ۳۶۰ دفاتر آی سی تی روستایی وجود دارد. در حال حاضر ۲ هزار و ۱۷۰ روستایی لرستان از نعمت مخابرات و تلفن بهره‌مند هستند.

قبادیان از مجوز ۱۱۵ سایت تلفن همراه در سطح لرستان خبر داد و گفت: مناطق کور شهری و روستایی، مناطق کور جاده‌ای و اماکن گردشگری در الویت نصب این سایت‌ها هستند. بیش از ۱۰ میلیارد تومان مطالبات مخابرات لرستان از مشترکان است که امیدواریم مشترکان نسبت به بدهی خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان از راه‎اندازی سه سایت BTS در استان خبر داد و اظهار داشت: با بررسی و پیگیری‌های به عمل آمده این سه ایستگاه در نقاط مختلف استان و با توجه به ضرورت ارتباط‏دهی مناسب در این مناطق، نصب و راه‏اندازی می‏شوند‏‏.

وی عنوان کرد: این دستگاه‌ها در مناطق خشکه‎رود واقع در مسیر خرم‎آباد – بروجرد، گاوکش در مسیر خرم‎آباد – نورآباد و شرشره بین سه راه با بازید به سه راه درب‎گنبد راه‎اندازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه این سه ایستگاه ظرف این هفته به بهره‎برداری خواهند رسید، اظهار کرد: برنامه شرکت مخابرات لرستان، احداث ۱۹ سایت BTS در استان است که در حال حاضر هشت ایستگاه در دست راه‏اندازی بوده و ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه هزینه راه‏اندازی هر سایت BTS، یک میلیارد ریال است، یادآور شد: راه‎اندازی این ایستگاه‌ها جهت پوشش مطلوب‎تر و بیشتر تلفن همراه در این مسیرها بوده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.