وجود ۵۰۰۰ استاندارد شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۵ م دیماه ،

معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی گفت: ۵ هزار استاندارد شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و این کار سبب شده تا محیط واقعی کار به سمت دانشگاه‌ها کشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، دکتر محمدحسین حاجلو صبح امروز در بیست و ششمین نشست رئیس و معاونین آموزشی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان که در تالار اجتماعات آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، مهارت را کلید اشتغال دانست و اظهار کرد: فردی که دارای مهارت است بیکار نیست.

وی بازنگری اساسی در نظام آموزش کشور را یکی از نکات مهم دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی با تدوین نظام جامع آموزش مهارت در این راستا گام مهمی برداشته است.

معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان این‌که آموزش در دنیا با دو رویکرد نظری و مهارتی صورت می‌گیرد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه‌ای از طلایه‌داران آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می باشند.

حاجلو، آموزش مهارت فن‌آوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز شغل را از شاخصه‌های نظام جامع آموزش مهارت بیان کرد و گفت: تاکنون دو سند صلاحیت حرفه‌ای و مهارت فن‌آوری تصویب و ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سند شرایط احراز اشتغال نیز تا یک ماه دیگر نهایی و برای ابلاغ به هیئت وزیران داده می‌شود.

معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور اصلاح هرم نیروی کار، ارتقای توانمند نیروی انسانی در جامعه، ارتقای جایگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی را از ویژگی‌های نظام جامع آموزش مهارت برشمرد.

حاجلو با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مهارتی در کشور گفت: اصحاب رسانه در این زمینه نقش برجسته و مهمی دارند.

وی به پتانسیل‌های موجود در استان برای آموزش مهارتی اشاره کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای آموزش مهارتی و ترویج فرهنگ مهارتی در استان گسترش یابد.

معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور توسعه مهارت‌ها در استان را یکی از نکات مورد توجه و اولویت‌دار بیان کرد و گفت: برای تحقق این امر به علم نیازمندیم.

حاجلو توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق برنامه پنجم توسعه را از راهبردهای اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد.

وی تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی را هزار مرکز عنوان کرد و گفت: شش هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل و کسب مهارت می باشند.

معاون امور اداری ملی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: افزایش تعداد دانشجویان به نه هزار و افزایش تعداد مراکز به ۱۵۰۰ مرکز از برنامه‌های آتی این دانشگاه تا پایان برنامه پنجم توسعه است.

حاجلو تصریح کرد: پنج هزار استاندارد شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و این کار سبب شده تا محیط واقعی کار به سمت دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی از ارائه ۴۰ رشته کارشناسی ارشد و پذیرش دانشجو در مهر ۹۲ در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: تفاوت رشته کارشناسی‌ارشد این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها آن است که دانشجو در مقطع ارشد پروژه محور و مسئله محور است.

معاون امور اداری ملی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: دانشجو در مقطع ارشد با گذراندن بیش از ۲۰ واحد عملی باید یک دغدغه و مشکل صنعت و کشاورزی را حل کند.

وی رشد ۱۷ درصدی دانشجویان علمی کاربردی در استان را ناکافی خواند و گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان ظرفیت بیش از این را دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.