ورود یک میلیون زائر به عراق

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق گفت که تاکنون بیش از یک میلیون زائر از طریق گذرگاه های مرزی زمینی و هوایی وارد عراق شده اند.

ورود یک میلیون زائر به عراق

به گزارش ممتاز نیوز، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق گفت که تاکنون بیش از یک میلیون زائر از طریق گذرگاه های مرزی زمینی و هوایی وارد عراق شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی ضمن اشاره به هماهنگی سطح بالا در همه ادارات و همکاری برای ورود زائران و خدمت به آنها، گفت که هماهنگی بالایی با ایران درخصوص ورود زائران وجود دارد.

الوائلی افزود که از زمان آغاز زیارت اربعین در ۱۷ اوت تا روز گذشته، بیش از یک میلیون زائر خارجی از طریق گذرگاه های مرزی زمینی و فرودگاه های عراق وارد این کشور شدند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق با اشاره به اینکه شمار زائرانی که از گذرگاه مرزی المنذریه (خسروی) وارد عراق شده اند، از صد هزار نفر عبور کرد، گفت که این اقدامات براساس طرح از پیش آماده شده در این خصوص انجام می شود.

وی اشاره کرد که زائران غیر ایرانی تنها از طریق گذرگاه مرزی الشیب (چذابه) می توانند وارد شوند اما زائران ایرانی امکان ورود از طریق فرودگاه بغداد و نجف، ۵ گذرگاه مرزی دولت فدرال و ۳ گذرگاه مرزی اقلیم کردستان امکان ورود به کشور را دارند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق پیش بینی کرد که شمار زائران شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در سال جاری و در مقایسه با سال های گذشته باشد و دلیل آن را تسهیلات و خدمات گسترده دولت عراق اعلام کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.