ورود ۹۲هزار زائر به عراق

مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود ۹۲هزار زائر به این کشور از طریق ۱۲ گذرگاه خبر داد.

ورود ۹۲هزار زائر به عراق

به گزارش ممتاز نیوز، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق امروز(یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور(واع) اعلام کرد که طی سه روز گذشته ۹۲ زائر خارجی از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی وارد خاک عراق شدند.

وی گفت که دولت عراق حمایت‌های گسترده‌ای در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین انجام داده است.

الوائلی همچنین تاکید کرد که با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همکاری‌هایی در راستای سرعت بخشیدن به صدور روادید انجام می شود.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت که از روز پنجشنبه تا شب گذشته(شنبه) ۹۲هزار و  ۶۱۵ زائر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و آذربایجان وارد عراق شدند.

وی گفت که این زائران از ۱۲ گذرگاه مرزی از جمله گذرگاه‌های اقلیم کردستان وارد خاک عراق شدند.

الوائلی خاطرنشان کرد که بیشتر این زائران از طریق گذرگاه زرباطیه(مهران) وارد عراق شدند که نسبت آن‌ها به ۶۰ درصد می رسد.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که برنامه‌ زیارت اربعین از هفته آینده اجرایی خواهد شد و برنامه و طرح راهپیمایی اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود.

الشمری خاطرنشان کرد که در راه نجف اشرف تا کربلای معلی امنیت برقرار است.

وزیر کشور عراق همچنین گفت: «مسئله تامین امنیت راه‌های برای زائران و تقسیم مسئولیت‌ها را بررسی کردیم و امسال از پهپادها در برنامه تامین امنیت راهپیمایی اربعین حسینی استفاده خواهد شد».

در این راستا «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی نیز گفت: تمام گذرگاه‌های ورودی به شهر کربلا را گسترش دادیم. جاده جدیدی در داخل استان کربلا ایجاد شده و امسال برنامه راهپیمایی روانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.