وزارت دفاع در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و جنگی به مرحله خوبی رسیده است

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با وزرای نفت و دفاع گفت: برنامه کمیسیون صنایع دعوت از وزرای مرتبط با حوزه کاری این کمیسیون همانند دفاع، صنعت، معدن و تجارت، نفت و ارتباطات است و از همین جهت امروز آقایان وحیدی و قاسمی در کمیسیون صنایع حضور یافتند.

وی با بیان اینکه وزرای دفاع و نفت در این نشست گزارشی از برنامه های خود در برنامه پنجم توسعه و بودجه سالیانه ارائه دادند، گفت: همچنین وزرای دفاع و نفت تنگناها و مشکلاتی که در مسیر اجرای برنامه ها برای آنان وجود دارد را مطرح کردند.

 

نماینده مردم بویین زهرا در خانه ملت با بیان اینکه برگزاری این گونه نشست ها فضای تعاملی میان مجلس و دولت را بیشتر می کند گفت: وزیر نفت در این شنست گزارشی از توسعه میادین مشترک با کشورهای منطقه داد و مطرح کرد که هم اکنون ایران ۲۷ میدان گازی مشترک با دیگر کشورها دارد.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع با اشاره به اینکه بر اساس گفته وزیر نفت ۱۵ میدان مشترک و ۱۲ میدان در داخل هستند، گفت: برنامه وزارت نفت این است که برداشت ایران و قطر از میادین پارس جنوبی تا سال ۹۳ یکسان شود.

 

عباسپور با تاکید بر اینکه وزارت نفت معتقد است سرمایه‌گذاری برای توسعه نفتی هزینه‌های زیادی دارد و بودجه این وزارتخانه کافی نیست، گفت: با این وجود برنامه توسعه ای خوبی در وزارت نفت وجود دارد.


وی همچنین به برنامه های وزارت دفاع نیز اشاره کرد و گفت: وزیر دفاع در این نشست گزارشی از فعالیتهای این وزارتخانه در حوزه صنایع فضایی، هوایی و دریایی ارائه و اعلام کرد که در این حوزه ها برنامه توسعه ای خوبی در حال انجام است.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه وزارت دفاع برای ساخت هلیکوپتر، هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین برنامه های خوبی دارد و به پیشرفت هایی رسیده است، گفت: وزیر دفاع در نشست با کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد که اجرای طرح های توسعه ای نیازمند بودجه است و ما به حمایت مالی نیاز داریم.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.