وزارت نفت ۱۲۸۰ میلیارد ریال به بزرگراه دیر به بوشهر اختصاص داد

به گزارش ایرنا، عباس دولتی زاده روز دوشنبه دردومین روز بازدید از از پروژه احداث بزرگراه دیر – بوشهر افزود: شتاب دهی به روند عملیات اجرایی این پروژه ضروری است.

وی اضافه کرد: وزارت نفت تاکنون به تمامی تعهد های مالی و ریالی خود در اجرای این پروژه عمل کرده است و امید واریم با همراهی سایر دستگاه های مرتبط واجرای تعهد های سایردستگاه ها این پروژه مهم که می تواند در توسعه استان بوشهر نقش آفرین باشد در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

دولتی زاده ادامه داد: این پروژه که از آن به عنوان یکی از شاهراه های اصلی و راه ارتباطی شمال به جنوب استان بوشهر نام برده می شود می تواند در افزایش توان ظرفیت حمل و نقلی، توسعه شبکه بزرگراهی شرق استان، تکمیل کریدور جنوبی خوزستان به هرمزگان، اشتغالزایی در منطقه، سهولت در حمل و نقل بین شهری و دسترسی آسان به بندرهای ساحلی و پارس جنوبی و شمالی نقش بسزایی ایفا کند.

جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در امور اجرایی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگراه دیر – بوشهر م اکنون بیش از ۵۰ درصد است و با همراهی سایر دستگاه ها روند پیشرفت این پروژه افزایش خواهد یافت.

دولتی زاده در دومین روز بازدید از پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر که به همراه برخی مدیران سازمان منطقه ویژه پارس، قرارگاه خاتم الانبیاء و مسوولان دستگاه های اجرایی استان بوشهر انجام شد، از پروژه احداث بزرگراه دیر – بوشهر بازدید کرد.

بزرگراه دیر – بوشهر به طول ۱۸۷ کیلومتر که از شهرستان های دیر، دشتی، تنگستان و بوشهر می گذرد ومرکز این استان را به تاسیسات گازی میدان های پارس جنوبی و شمالی متصل می کند، در ۱۴ قطعه اجرا می شود.

این پروژه از مصوبه های دور دوم سفراستانی هیات دولت در بهمن ۸۶ به استان بوشهر است. ک/۲

۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۱۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.