وزیر بهداشت: موفقیت طرح پزشک خانواده در گرو حمایت سازمانهای بیمه گر

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۲:۱۲:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده را در شهرها آغاز کردیم و ادامه آن در روستاها به موفقیت در این طرح به توانمندی شبکه های بهداشتی ـ‌ درمانی ، دانشگاههای علوم پزشکی و حمایت سازمانهای بیمه گر نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، خانم مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده افزود: اشکال هایی در برنامه شهری پزشک خانواده بود که حل شد و باید اشکال برنامه این طرح در روستاها نیز اصلاح شود و امیدواریم با حمایت های مسئولان و سازمان های بیمه گر که قول هایی در این زمینه گرفته ایم ،این طرح را موفق تر به پیش ببریم.
وی گفت: امیدواریم تا زمانی که حضور داریم بتوانیم تمام شهرها را زیر پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار دهیم.
خانم دستجردی با اشاره به اینکه قرار بود بودجه ای ۳۱۵۰ میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه ها به بخش بهداشت اختصاص داده شود ، گفت: اواخر سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان آن را دریافت کردیم و در حال پیگیری بقیه این مبلغ هستیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت اختصاص بودجه شش هزار میلیارد تومانی برای رایگان شدن بخشی از خدمات بهداشتی درمانی گفت: اگر این اعتبار پرداخت شود بیماری که در نظام ارجاع به بیمارستان دولتی مراجعه کند هیچ هزینه ای پرداخت نخواهد کرد و امیدواریم این اعتبار تأمین و تخصیص داده شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۴۱۲۰۵۶۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.