وزیر بهداشت خبر داد: تدوین پیش‌نویس سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان

وزیر بهداشت خبر داد: تدوین پیش‌نویس سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان

وزیر بهداشت خبر داد: تدوین پیش‌نویس سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه برگزاری همایش روز جهانی کودک از تدوین پیش نویس سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی ضمن اعلام این خبر گفت: سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان حاصل فعالیت بیش از سه سال وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور است که به صورت پیش نویس آماده شده و بزودی برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

وی از برگزاری همایش ملی روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار ” کودک، خانواده و جامعه ” خبر داد و گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص با هماهنگی کلیه ارگان‌های دخیل در حوزه کودک، کمیته ملی برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک تشکیل و با مدیریت دبیرخانه کشوری رشد و تکامل همه جانبه کودکان در کشور، اقدامات ملی کلیه ارگان‌ها هماهنگ شد به طوری که همایش ملی روز جهانی کودک فردا ۱۶ مهر ماه در تهران و کلیه استان‌ها و شهرستان‌های کشور به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

گفتنی است، سند ملی رشد و تکامل همه جانبه کودکان کار تیمی سه ساله کارشناسان متبحر در زمینه سیاستگذاری و برنامه ریزی رشد، مراقبت و تکامل ابتدای کودکی است و شامل حوزه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و شناختی است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.