وزیر کشور: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مر قانون در انتخابات اجرا شود

۲۸م اسفند ،

36-149.jpg

وزیر کشور ظهر امروز(دوشنبه) پس از همایش استانداران سراسر کشور که با حضور رییس ‌جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح مباحث مطرح شده در این جلسه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، مصطفی محمد نجار در ابتدا با تبریک فرا رسیدن سال نو ادامه داد: در پایان روز کاری سال ۹۱ آخرین همایش استانداران با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه بعضی دیگر از اعضای دولت از جمله مرادی معاون راهبردی و نظارت رییس‌جمهور و همچنین آقای غضنفری وزیر صنعت و معدن به همراه جمعی از کارشناسان و مدیران حضور داشتند.

وی با بیان این که در این جلسه بحثهای مفصلی صورت گرفت و در واقع کارهای انجام شده در طول سال ۹۱ مورد بررسی قرار گرفت و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی صورت گرفت، گفت: آقای رییس‌جمهور نیز در این جلسه نکات خوبی را مطرح کردند و بر اهمیت تلاش و کار برای مردم و خدمت بی‌منت برای آنها تاکید کردند.

وی با بیان اینکه آقای رییس جمهور در این جلسه تاکید کردند که باید به مشکلات مردم رسیدگی شود و به احتیاجات مردم بخصوص در ایام نوروز توجه ویژه‌ای شود گفت: در این جلسه بر اهمیت نظارت بر بازار ، برخورد با گران فروشان و محتکران و همچنین نظارت استانداران بر نمایشگاههای عرضه‌ کالا تاکید شد.

وزیر کشور با بیان اینکه رییس‌جمهور در این جلسه تاکید داشتند باید به نحوی برنامه‌ریزی و مراقبت کنیم که حوادث در نوروز به کمترین سطح خود برسد و مسافران نوروزی با سلامت به مقاصد خود برسند، گفت: در این جلسه تاکید شد که استانداران تا آخرین لحظه دولت با سرعت و دقت کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با بیان این که از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع انتخابات بود و با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت کشور برای برگزاری هر چه باشکوه انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده، ملزومات آن فراهم شده و آموزشهای لازم نیز در استانها داده شده است.

نجار همچنین به مطرح شدن موضوع مسکن مهر، اشتغال و تولید در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر فعال شدن هر چه بیشتر کارگروه کشاورزی در راستای واگذاری زمین و ارائه وام تاکید شد.

وی ادامه داد: کار تازهی نیز که از امروز انجام شد و ما بحث مفصلی در این جلسه داشتیم و آقای غضنفری نیز حضور داشتند بحث کارگروه معدن در راستای واگذاری معادن بود که این امر می تواند در راستای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و بهره‌برداری مناسب از منابع کشور تاثیر مناسب داشته باشد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه رییس‌جمهور در این جلسه به آقای مرادی دستور دادند که اعتبارات لازم را در اختیار استانداران برای پیشبرد امور قرار دهند گفت: در این جلسه تاکید شد که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد که کمترین تلفات را در ایام نوروز داشته باشیم و ما شاهد آمادگی خوبی در استانها برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی هستیم.

نجار در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات و آمادگی وزارت کشور برای انجام برگزاری آن گفت: همانطور که در جریان هستیم انتخابات بزرگی در پیش داریم و برای اولین بار دو انتخابات بزرگ ( انتخابات شوراها و ریاست جمهوری) همزمان برگزار می‌شود که خود انتخابات شوراها نیز بسیار گسترده است

وی با بیان اینکه ما ۲۰ هزار شعبه آماده کرده‌ایم و در حقیقت در ۷۰ هزار شعبه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را برگزار می کنیم گفت: کار سنگینی انجام شده و هماهنگی‌ها نیز در شعبه‌های تازه باید انجام شود.

وی با اشاره به ارائه‌ آموزشهای لازم در این زمینه گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که مر قانون در انتخابات اجرا شود و آقای رییس جمهور نیز بر این مساله تاکید داشتند تا مر قانون اجرا شود و ما شاهد برگزاری انتخاباتی هر چه باشکوه‌تر ، گسترده‌تر و بانشاط تر باشیم.

نجار با بیان این که در انتخابات مجلس نهم ما تجربه استفاده از سامانه جامع را داشتیم و در انتخابات آتی نیز از این سامانه استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود البته در مورد اخذ رای درصد کمی به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وزیر کشور با بیان این که در وزارت کشور فعالیتهای مربوط به برگزاری انتخابات طبق برنامه‌ریزی انجام شده به پیش می‌رود در پاسخ به این سوال که از این ۷۰ هزار شعبه چه مقدار آن مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چه مقداری از آن برای شوراهاست،گفت: این ۷۰ هزار شعبه برای کل انتخابات است و در هر حوزه‌ای که مردم در آْن برای انتخابات ریاست‌جمهوری رای می دهند برای انتخابات شوراها نیز دئر همان حوزه رای می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.