وضعیت انسولین قلمی در داروخانه‌های هلال احمر

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره وضعیت تامین انسولین در داروخانه های هلال احمر و شرایط ارائه آن به بیماران توضیح داد.

محمد نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت انسولین در داروخانه‌های هلال احمر، گفت: انسولین از سوی جمعیت هلال احمر وارد نمی‌شود، بلکه ما آن را از معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت می‌کنیم. طبق آخرین اطلاعاتی که درباره داروخانه‌های مرکزی و تهران دریافت کردم، میزان سهمیه روزانه انسولینی که در حال حاضر به ما ارائه می‌شود، مانند قبل است و تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد، سهمیه انواع انسولین اعم از قلمی و… برای داروخانه‌های هلال احمر تغییری نکرده است، افزود: بر این اساس معاونت‌های غذا و دارو به صورت روزانه سهمیه انسولین را به داروخانه‌های هلال احمر ارائه می‌دهند.

نصیری درباره شرایط تحویل انسولین به بیماران در داروخانه‌های هلال احمر، گفت: بیمارانی که برای دریافت انسولین مراجعه می‌کنند، باید پرونده داشته باشند و از طریق کد ملی اطلاعات‌شان در سامانه‌ای که در داروخانه است، مشخص می‌شود و انسولین به آنها تحویل داده می شود.

وی تاکید کرد: هر آنچه که در داروخانه‌های هلال احمر انجام می‌شود، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت است. در عین حال هر میزانی که انسولین داشته باشیم تا آخرین انسولین آن را ارائه می‌دهیم. در حال حاضر هم در حوزه تامین انسولین هیچ تغییری با دوره‌های گذشته نکرده است و میزان سهمیه انواع انسولین مانند قبل به هلال احمر ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.