وضع معنوی ایران

وحید یامین پور در وبلاگ کیستی ما نوشت:راننده ی مشهدی با گلایه می گفت سابق می گفتیم سه ماه تابستان برای زوار بقیه ی سال برای ما مجاورها؛ میگفت الآن هروقت سال که می روی حرم غلغله است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،چند شب پیش توفیق داشتم نماز مغرب و عشاء را درصحن جامع رضوی اقامه کنم. جمعیت حاضر شگفت انگیز بود. اضافه کنید انبوه جمعیت نمازگزار در صحن های دیگر حرم حضرت رضا علیه السلام را. نمی دانم در یک وعده ی نماز چند صد هزار نفر نماز جماعت اقامه می کنند. هرکس در بیست سال اخیر مرتبا مشرف به آستان حضرت شده باشد افزایش باور نکردنی زوار و شلوغی حرم را اذعان می کند. راننده ی مشهدی با گلایه می گفت سابق می گفتیم سه ماه تابستان برای زوار بقیه ی سال برای ما مجاورها؛ میگفت الآن هروقت سال که می روی حرم غلغله است.

مراسم دعای عرفه، دعای کمیل های شبهای جمعه، مراسم احیای شبهای قدر، عزاداری های حضرت اباعبدالله و… سال به سال شلوغتر و با شکوهتر از قبل است. دهه هفتاد مراسم اعتکاف و عرفه و … اصلا به چشم نمی آمد. سال گذشته یک میلیون نفر غالبا جوان معتکف مساجد شدند. گریه ی نوجوان هایی که پشت درها مانده بودند و جایشان نشده بود را خودم شاهد بودم. درحالیکه زمان نوجوانی ما اصلا نمی دانستیم اعتکاف چیست. عرفه ی پیشین چندین مسجد اطراف خانه مان را گشتم ولی جایی برای نشستن پیدا نکردم. حتی در مساجدی مثل مسجد شهید بهشتی خیابان نبرد، مردم زیر باران تا وسط خیابان ایستاده در مراسم دعا شرکت کرده بودند. معنویت و تعظیم شعائر الهی سال به سال جلوه و جمال بهتری پیدا می کند. این نعمت بزرگ خداست… و شکرش واجب.

 وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ- الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ
و بى‏ تردید خدا هر که را که او را یارى مى‏کند یارى خواهد کرد، همانا خدا نیرومند و شکست‏ ناپذیر است – همان‏ها که اگر آنان را در روى زمین تسلط و توان دهیم نماز را برپا مى ‏دارند و زکات مى ‏پردازند و (مردم را) به هر کار پسندیده وا مى‏دارند و از هر عمل ناپسند و زشت بازمى‏ دارند، و عاقبت همه کارها از آن خداست.

پ ن ۱: حالا اشکال نکنید که درهمین مراسم بدحجاب ها هم هستند. اتفاقا این تایید حرف بنده است. مردم اکثریت مطلقشان مومنند هرچند در سبک زندگی هایشان انحراف هایی دیده بشه که نیاز به ترمیم داشته باشه. آخر آیه ناظر به امربه معروف است …


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.