وقتی اشخاص مشهور داروی ضد آلزایمر می شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

پزشکان به تازگی شیوه ی تازهی برای تشخیص بیماری آلزایمر در اشخاص پیدا کرده اند که با استفاده از آن اشخاص می توانند درصد بروز احتمالی بیماری آلزایمر را در خود تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، براساس این پژوهش تازه، دانشمندان در بررسی بر روی گروه داوطلبان که اشخاص بزرگسال در رده های سنی مختلف بودند، عکس اشخاص مشهود در زمینه های مختلف مانند هنری، ورزشی، سینمایی و سیاسی را به آنها نشان دادند و از آنها خواستند درکسری از ثانیه آنها را شناسایی نمایند.

گفتنی است: قبل از انجام آزمایش پزشکان در خصوص این موضوع که اشخاص داوطلب تمامی اشخاص مورد نظر را می شناختند اطمینان حاصل کرده بودند.

بررسی ها نشان می دهند: دانشمندان پس از انجام آزمایش و گذشت بازده زمانی دریافتند از این میان اشخاصی که در شناسایی اشخاص بیشتر دچار مشکل شده بودند، بیشتر مبتلا به بیماری آلزایمر شده بودند.

پزشکان البته در کنار بیماری آلزایمر نوع دیگری از بیماری ها را شناسایی کرده اند که نوعی اختلال نادر مغزی مربوط به فراموشی اشخاص است که این اختلال نیز می تواند سبب افزایش میزان شدت حمله بیماری آلزایمر به اشخاص شود دانشمندان امیدوارند از این روش برای شناسایی عملکرد بهتر مغز استفاده کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.