ولایتی: در محضر علما تصمیم گیری کردیم

علی اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و یکی از اعضای ائتلاف پیشرفت بعدازظهر امروز در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 وی در این جلسه در پاسخ به سوال یوسفیان ملا نماینده مردم آمل که در مورد اعلام نتیجه ائتلاف پیشرفت پرسید،‌ گفت: عهدی که ما در ائتلاف پیشرفت بستیم، این نبود که هر کسی در بهمن‌ ماه رای بیشتری بیاورد، نتیجه را مشخص می کند و در واقع ما هیچ تاریخی مشخص نکرده بودیم و آقای خاموشی هم به عنوان دبیر این ائتلاف در تمام جلسات حضور داشت و صورت‌جلسه جلسات را می‌نوشت که اگر به این صورت‌جلسات رجوع کنیم می‌بینید که در هیچ‌کدام از آنها تاریخی ذکر نشده است.

 به گزارش تسنیم، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای انتخاب فرد نهایی، ما سه معیار مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی داشتیم و قرار بود بر اساس این سه معیار فرد نهایی را مشخص کنیم.

 این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین تصریح کرد: در مورد مشروعیت بنا را براین گذاشتیم که اگر با اشاراتی از سوی مقام معظم رهبری مواجه شدیم، بر اساس همان عمل کنیم که ایشان فرمودند بنده دخالتی نمی‌کنم. همچنین در رابطه با بحث مشروعیت در جلسه‌ای که با علمای شهرستان‌ها داشتیم، یکی از علما از ما سه نفر پرسید که اگر نتیجه ائتلاف با نظر جامعتین متفاوت باشد، چه می‌کنیم که بنده گفتم تابع تصمیم مشترک جامعتین خواهیم بود.

 ولایتی با تاکید بر اینکه ما هیچ تاریخی ذکر نکرده‌ایم، گفت: دلیل اینکه اعلام گزینه نهایی عقب افتاد، این بود که احتمال می‌دادیم اگر تصمیم را زودهنگام اعلام کنیم، از سوی کسانی که با ما در رقابت هستند تلاش‌هایی برای تخریب آن گزینه صورت گیرد. چرا که موقعی که اصولگرایان خیلی زودرس روی یک نفر متمرکز شدند، تخریب‌ها روی وی شروع شد و ما از این نگران بودیم که با این روند اصولگرایان از کاندیدایی که تخریب نشده، محروم شوند.

 وی ادامه داد: همچنین ۲۰ روز پیش در جلسه‌ای که اعضای ائتلاف سه‌گانه داشتیم، آقای حداد‌عادل پیشنهاد کرد که با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها یکی از ملاک‌های ما است و نظرسنجی‌های مختلف حرف های مختلفی زده‌اند،‌ به فردی که قابل اعتماد است، یک نظرسنجی سفارش دهیم که ما هم قبول کردیم و ایشان یکی را می‌شناخت که قابل اعتماد بود و سفارش داد که نظرسنجی انجام شود و قرار شد اگر تا سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم خردادماه نتیجه نظرسنجی آمد، آن هم یکی از ملاک‌ها باشد.

 این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: همچنین ما با تایید ۵ تن از اصولگرایان از سوی شورای نگهبان مواجه شدیم؛‌ ما از ابتدا که ائتلاف کردیم، نظرمان این بود که این ۳ نفر هسته اولیه هستند و باید تلاش کنیم که همه اصولگرایان به این ائتلاف بپیوندند، لذا هرکدام از ما با چند تن از کاندیداهای اصولگرایان مثل پایداری و اعضای ۲+۳ صحبت کردیم تا ائتلاف کنیم، چرا که قرار نبود ائتلاف در ما سه نفر منحصر بماند.

 ولایتی افزود: الان با شرایطی مواجه هستیم که اگر همین لحظه هم نتیجه ائتلاف را مشخص کنیم، باز دو کاندیدای اصولگرای دیگر در صحنه هستند و ممکن است رای اصولگرایان شکسته شود و مشخص نیست که در انتخابات کسی از اصولگرایان پیروز می‌شود یا خیر.

 وی همچنین تصریح کرد: این دلایل را همه پذیرفتیم و توافق کردیم و آنچه که در بیانیه دیروز ملاحظه کردید، مورد توافق هرسه نفر بود و در محضر برخی از علمای بزرگ تصمیم‌گیری شد و آنچه که خارج از این گفته می‌شود، حاشیه پردازی خارج از این مجموعه است. بنابراین این تصمیم‌گیری تا دیروز بعد از ظهر بود که ما در خدمت جمعی از علمای بزرگ بودیم و این تفاهم جمعی بود که دیروز اعلام کردیم.

نوشته ولایتی: در محضر علما تصمیم گیری کردیم اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.