یک کاندیدا پیش از برگزاری انتخابات، نحوه چینش کابینه خود را تبیین کند

رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه گفت: یکی از حساس‌ترین وظایف رئیس‌جمهور انتخاب کابینه‌ای است که باید پاسخگوی عملکرد وزارت‌‌خانه‌های مختلف باشند ضمن اینکه این تیم باید هماهنگ بوده و بر امور مسلط باشند، از این رو ضروری به نظر می‌رسد یک کاندیدا پیش از برگزاری انتخابات، چگونگی نحوه چینش کابینه و انتخاب معاونین و مشاورین خود را تبیین کند.

محمدکاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ درباره ویژگی‌های شاخص یک رئیس‌جمهور اظهار داشت: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی باید از رجال مذهبی و سیاسی کشور باشد؛ شورای نگهبان نیز موظف است فهم یک کاندیدا را از مذهب احراز کند و دانش و اطلاعات سیاسی و مذهب وی باید به گونه‌ای باشد که از عهده این سمت برآید.

رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه با اشاره به دیگر شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور گفت: وی باید چهره مورد قبولی در میان مردم به لحاظ دیدگاه‌های اجتماعی،‌ سیاسی،‌ اقتصادی و بین‌المللی داشته و نظرات او نیز با دیگر رقبایش متفاوت باشد.

وی افزود: مردم نسبت به وضعیت اقتصادی مطالباتی دارند که از رئیس‌جمهور انتظار دارند آن را برآورده کند.

انبارلوئی همچنین تصریح کرد: ادب،‌ اخلاق و تمرکز بر مسائلی که مردم به آن حساسیت دارند نیز بسیار ضروری است ضمن اینکه این رعایت اخلاق باید در تبلیغات نیز مشهود باشد.

سردبیر روزنامه رسالت در ادامه گفت: یک رئیس‌جمهور باید درجه‌ای از اندیشمندی،‌ فرهیختگی و فرزانگی از خود نشان دهد چرا که پیوسته در معرض خطر و تهدید از سوی دشمن است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عدالت در جامعه گفت: کاندیداها باید نقد مؤدبانه و پسندیده‌ای نسبت به اوضاع موجود در جامعه داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان بر نحوه چینش کابینه توسط یک رئیس‌جمهور تأکید کرد و گفت: یکی از حساس‌ترین وظایف رئیس‌جمهور انتخاب کابینه‌ای است که باید پاسخگوی عملکرد وزارت‌‌خانه‌های مختلف باشند ضمن اینکه این تیم باید هماهنگ بوده و بر امور مسلط باشند،‌ از این رو ضروری به نظر می‌رسد یک کاندیدا پیش از برگزاری انتخابات، چگونگی نحوه چینش کابینه و انتخاب معاونین و مشاورین خود را تبیین کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.