یه کبوتر دنبال یه گنبده

جام جم آنلاین: چندی پیش خواننده‌ای با اجرای یک آهنگ سخیف به ساحت مقدس امام هادی(ع) تعدی کرد. بعد از آن هم خیلی‌ها به خشم آمدند و حتی کشتن او را صحیح دانستند و برای از میان بردنش جایزه تعیین کردند… اما حالا باز هم خواننده‌ای دیگر این بار با آهنگش به امام عصر (عج) توهین کرده است.

عجیب نیست؟ اگر دقت کنید تا چند سال پیش کمتر کسی به خود چنین جراتی می‌داد که به مقدسات مردم توهین کند، اما حالا با حرکتی خزنده خوانندگان دست چندم وارد این گود پلید شده‌اند.

دور از ذهن هم نیست که این حرکت، خبری شوم در پی دارد. که اگر دست روی دست بگذاریم تا چند صباح دیگر همین حضرات در مسابقه لجن‌پراکنی از یکدیگر سبقت هم خواهند گرفت.

اما این که می‌گویم دست روی دست نگذاریم منظورم محکوم کردن آنها و جایزه تعیین کردن و کشتن‌شان نیست بلکه مقصودم انجام فعالیت‌های ایجابی است؛ یعنی ارائه آثاری بسیار فراتر از آنها (هم از نظر کمی و هم کیفی) و ارائه و انتشار درست این آثار که شاید در قسمت اول تا حدودی موفق بوده‌ایم، اما در بخش دوم و ارائه آثار نمره‌مان صفراست.

بیاییم با هم یک چرتکه بیندازیم: دو تا ترانه علیه اسلام خوانده شده است و گیرم یکی دیگر هم که من و شما بی‌خبر باشیم از آن. و حالا چند ترانه زیبا و جدی درباره دین و آیین مردم خوانده شده است؟ همین رضا صادقی که این روزها بر پرده سینما هم حضور دارد درباره امام علی(ع) و امام رضا(ع) خوانده است و همچنین درباره دفاع مقدس و محسن چاووشی از امام حسین(ع) گفته و خوانده است.

همین رضا یزدانی یکی از بهترین ترانه‌ها و آهنگ‌هایش را همه شنیده‌ایم:

یه کبوتر دنبال یه گنبده

گنبدی اندازه خستگی‌هاش

گنبدی که از گذشته‌های دور

حسرت اون همنشین بوده باهاش

یه کبوتر با پر غرق به خون

دنبال گنبدی از آرامشه

گنبدی که مثل مادری صبور

دل خسته‌اش روبه آغوش بکشه

محسن یگانه، بنیامین بهادری و خیلی‌های دیگر هم با خواندن قطعاتی زیبا درباره ائمه‌ علیهم‌السلام، بخشی از دینشان به دین و مذهب و کشور را به‌جاآورده‌اند.

حالا با این اوصاف این صف آثار مذهبی جدی با آن دو سه‌تا کار ضعیف و بنجل اصلا قابل مقایسه نیست.

به نظر شما بازخورد این کارها چه بوده است؟ دشمنان اسلام چنان آن‌دو، سه کار سخیف را توی بوق کرده‌اند که نگرانی جدی را در جامعه ایجاد می‌کند و در مقابل ما متاسفانه هنوز آنقدر درگیر ادا و اطوارهایمان هستیم که این آهنگ‌ها را حتی درست به‌گوش مردم خودمان هم نرسانده‌ایم وای به حال دیگران.

هنوز آنقدر از پاپ بد می‌گوییم و فقط موسیقی سنتی را موسیقی می‌دانیم و آنقدر درگیر دادن لقب و صفت زیرزمینی و روزمینی هستیم که خوابمان برده است.

کیوان امجدیان – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.