پارلمان مصر امروز آغاز به کار کرد

به دنبال دستور رئیس‌ جمهوری مصر برای ادامه فعالیت پارلمان مصر، مجلس شعب (پارلمان مصر) امروز (سه‌شنبه) جلسه خود را به رغم صدور حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر تایید انحلال این مجلس، برگزار کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مجلس شعب که به دستور دادگاه قانون اساسی مصر منحل اعلام شده بود، امروز با حکم ریاست جمهوری محمد مرسی،‌ رئیس‌ جمهوری منتخب مصر نشستی را برگزار کرد.

در این جلسه سعد الکتاتنی،‌ رئیس مجلس شعب یا پارلمان مصر تاکید کرد که مجلس به احکام صادر شده از سوی دادگاه عالی قانون اساسی مصر احترام می‌گذارد و قصد ندارد در فعالیت‌های این دادگاه دخالت کند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای پارلمان به استقلال قوا در مصر پایبند هستند، گفت: ما به استقلال دستگاه قضایی اعتقاد داریم و قصد نداریم در اختیارات دستگاه قضایی دخالت کنیم.

وی ادامه داد: نشست امروز برای بررسی چگونگی اجرای حکم دادگاه قانون اساسی برگزار شده است، نه مخالفت با آن.

در این نشست که به درخواست و دستور مرسی تشکیل شده بود، رئیس مجلس پس از ایراد سخنان خود اعلام کرد: به دلیل آنکه نشست کنونی مجلس برای بررسی چگونگی اجرای حکم دادگاه عالی قانون اساسی تشکیل شده و دستور جلسه دیگری ندارد، برای اجرای هماهنگی‌های بیشتر نشست پارلمان در این خصوص به موعد دیگری موکول می‌شود و پایان نشست پارلمان اعلام می‌شود.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.