پارلمان ژاپن رسما منحل شد/انتخابات سریعهنگام ۱۶ دسامبر

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نخست وزیر ژاپن امروز (جمعه) با اعلام انحلال پارلمان این کشور راه را برای برگزاری انتخاباتی در ماه آینده که احتمالا iبه فعالیت سه ساله حزب حاکم دموکراتیک پایان می‌دهد، آماده می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب مخالف لیبرال دموکرات که برای چند دوره پس از جنگ جهانی دوم ریاست این کشور را برعهده داشت، می‌تواند اکثریت ۴۸۰ کرسی پارلمان ژاپن را کسب کند.

همچنین احتمال می‌رود که هیچ یک از احزاب در این انتخابات که قرار است ۱۶ دسامبر برگزار شود، برنده نشوند. علاوه بر این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از رای دهندگان تصمیم دارند از هیچ یک از احزاب حمایت نکنند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا نتیجه این انتخابات سبب می‌شود تا یک دولت ائتلافی از احزاب با سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوت تشکیل شود. این امر می‌تواند یک تصمیم‌گیری بسیار مهم برای ژاپن باشد که با دو دهه بحران اقتصادی و هم‌اکنون با بحران اتمی دست و پنجه نرم می‌کند.

علاوه بر این،‌ افزایش‌ها بدهی‌های ملی و رشد روزافزون جمعیت سالخورده این کشور نیز از دیگر مواردی است که ژاپن با آن مواجه است.

یکی از استادان علوم سیاسی در این باره گفت:‌ احتمالا نتیجه این انتخابات برای هر کسی یک حکم واضح و مبرهن نیست. ژاپن باید همچنین تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد برنامه‌هایی را برای پایان دادن iبه نیروی اتمی در سال ۲۰۲۴ میلادی در نظر داشته باشد یا خیر؛ امری که حزب لیبرال دموکرات با آن مخالف است.

یوشیهیکو نودا، اول وزیر ژاپن از حزب دموکراتیک موفق شد تا در انتخابات ۲۰۰۹ میلادی پیروز شود، اما رای‌دهندگان iبه نودا از اقدامات وی در ۱۵ ماه اول وزیر وی ناخرسند می باشند چرا که وی قانونی شدن دو برابر شدن مالیات بر فروش کشور را که هم‌اکنون پنج درصد است در سال ۲۰۲۴ iبه تصویب رساند.

همچنین نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ۲۵ تا ۳۰ درصد شرکت کنندگان از حزب مخالف لیبرال دموکرت حمایت می‌کنند در حالیکه حمایت از حزب حاکم دموکراتیک iبه پایین‌ترین حد خود رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.