پاسخ شهرداری به خوانندگان خبر:در ۳۰ درصد از زمین باغ می توان ساخت و ساز انجام داد

یکی  از خوانندگان خبر نوشته بود:« آقای شهردارعلیرغم خدمات زیادش دراین یکسال آخر بادادن مجوز، خواسته یا ناخواسته کمر به خراب کردن چهره شهر بسته با چاشنی اذیت و آزار ساکنین ، مدتی است که در منطقه یک و مخصوصاً قیطریه و حکمت و دزاشیب ، ساخت سازهای زیاد علاوه بر تخریب معدود باغهای موجود ، به نا امن شدن محله و اذیت زیاد اهالی ( از بسته شدن معابر تا سر و صدا و گرد و خاک ) منجر شده . شما را به خدا حداقل تعداد مجوز ها را محدود کنید ، دیگر جایی برای نفس کشیدن نمانده آقای قالیباف، خراب شدن فضای سبز و باغ و معبر پیشکش»
داوودی مدیر روابط عمومی منطقه یک درباره تخریب باغ های منظقه یک که درکامنت این خواننده به آن اشاره شده بود گفت:« برای ساخت و سازدر باغ ها ضوابط مشخصی وجود دارد. به عنوان مثال فردی که هزارمترباغ دراختیار دارد تنها می تواند از۳۰ درصد این باغ ها برای ساخت و ساز استفاده کند. ازسوی دیگراین فضای مورد نظرنیز باید درمحلی ازباغ باشد که کمترین تراکم درختان درآنجا وجود داشته است.حتی جابجایی درختان واستفاده از۳۰ درصد باغ نیزباید در فصلی ازسال صورت گیرد که جابجایی درختان منجربه نابودی آن ها نشود.»
وی ادامه داد:«شهرداری منطقه یک تا کنون ۷۵ هکتارنیزبه فضای سبزاین منطقه افزوده است. شهرداری منطقه یک تهران از طریق ایجاد تملک دربرخی ازباغ های موجود ازجمله، باغ خسرو شاهی درمحله جماران ، باغ وزیری در محله گلاب دره ، باغ ملک درمحله دربند و باغ دیگری درالهیه، شهید فیاضی و فرشته کوشید است تا برفضای سبز این مناطق بیفزاید. گقتنی است بجز این بوستان ها ۴۲ بوستان محلی درمناطق مختلف ساخته شده است. ازجمله این بوستان ها می توان به بوستان های گلاب دره و آوک اشاره کرد که هم اکنون درآن ها همه نوع امکانات تفریحی و رفاهی وجود دارد. شهرداری منطقه یک همچنان آمادگی دارد تا اگر صاحبان این باغ ها تمایل به همکاری دارند برای تملک آن باغ ها اقدام کند. پس می بینید نه تنها از تعداداین باغ ها کاسته نشده بلکه درتلاشیم تا ازباغ های موجود به عنوان بوستان بیشترین و بهترین استفاده را ببریم.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.