پایان جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای با قهرمانی استان البرز اهداء بازوبند به پهلوان دانش آموز مطابق آیین پهلوانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازوبند پهلوانی مطابق آیین سنتی پهلوانی توسط دو معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان به دانش آموز پهلوان کشور اهداء شد

جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای پسران دانش آموز مقطع متوسطه در حالی در مشهد مقدس به پایان رسید که شرکت کنندگان شاهد اجرای مسابقات به شیوه ای تازه و مطابق با استانداردهای برگزاری این رشته بودند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش مدارس،  در این رقابت ها در بخش تیمی کشتی پهلوانی، خراسان رضوی به قهرمانی رسید، همدان دوم و ایلام مقام سوم این دوره از رقابت ها را بدست آوردند، در بخش تیمی ورزش زورخانه ای نیز البرز قهرمان شد، کرمان دوم شد و تیم های استان خراسان رضوی و کردستان نیز مشترکا سوم شدند.

در مجموع رقابت های تیمی و انفرادی بخش های کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای جشنواره در نهایت تیم البرز قهرمان این دور از رقابت ها شد، خراسان رضوی دوم و کرمان مقام سوم این دوره از جشنواره را بدست آوردند.

اما قسمت زیبا و حماسی رقابت های کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای پس از مشخص شدن قهرمان سنگین وزن دانش آموزان کشور در گود زورخانه آستان قدس رضوی و مراسم اختتامیه رقم خورد که به شدت مورد توجه رسانه های گروهی کشور نیز قرار گرفت.

محمدرضا صفری که در کشتی پهلوانی در سنگین وزن با غلبه بر پوریا خزپوش برنده بازوبند پهلوانی دانش آموزان کشور شده بود در آیینی خاص این بازوبند را در حضور دانش آموزان شرکت کننده دریافت کرده و بر بازویش بسته شد.

طبق آیین پهلوانی در این مراسم، ابتدا پهلوان قدیم کشور هادی گنجی به همراه مربی دانش آموز قهرمان (عباسی) به همراه این پهلوان از تیم شهرستان های تهران حین حماسه خوانی وارد گود شدند و با صلوات حاضرین مراسم آغاز شد.

پهلوان صفری ابتدا به حالت سلام باستانی در میانه گود نشست. تا مسئولان اهداء کننده بازوبند به میانه گود زورخانه آمدند. دکتر سجادی معاون قهرمانی وزرات ورزش، دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، فرشید ارمیان رئیس فدراسیون دانش آموزی، طلوع کیان رئیس فدراسیون پهلوانی، دکتر حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان به همراه میرسیستانی معاون تربیت بدنی خود و همچنین پهلوان رشید لمیر، پهلوان خراسانی نیز با رخصت از مرشد وارد گود شدند.

پس از زنگ مرشد و با صلوات حاضرین پهلوان صفری دو رکعت نماز شکر خواند که در حین نماز خواندن او مناجات امیرالمومنین توسط پهلوان قدیم «گنجی» خوانده شد. پهلوان دانش آموز پس از این به سلام باستانی نشست و به پند و اندرز مرشد که به صورت حماسی اجرا می شد گوش داد. وی هشت خصلت پهلوانی که توسط مرشد برای او خوانده می شد را گوش کرده تا حافظ این خصایل باشد و دعای خاتمه و گل کشتی توسط پهلوان قدیم خوانده شد.

بنا به آیین بالاترین مقام حاضر باید بازوبند را بر بازوی این دانش آموز می بست اما دکتر حمیدی به جهت میهمان بودن دکتر سجادی و همچنین سادات بودن وی این امر را به عهده وی نهاد تا بازوبند پهلوانی توسط معاون وزیر ورزش و جوانان این حرکت را صورت دهد.

پهلوان صفری پس از رخصت از حاضرین در گود زورخانه همراه با بازوبند سجده شکر به جا آورد تا به مدت یکسال صاحب این بازوبند پهلوانی دانش آموزان کشور باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.